Samsung 970P-ägare, se hit!

Permalänk
Medlem

Samsung 970P-ägare, se hit!

Hej, tänkte bara fråga er som äger skärmen om ni har haft några problem med lederna som håller upp den. T.ex. att den sjunker ner en bit om ni har den i högsta läget. Tror ni sen att lederna är lätta att slita ut om man höjer/sänker mycket?

För mig så har den bara sjunkit ner en gång, hoppas det inte blir värre i framtiden, är lite orolig för det.

// John

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem med det, jag tycker dom känns väldigt stabila faktiskt. (jag sitter iofs inte och sliter i dom varje dag precis)

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem

Hur som helst är det ju 3 års garanti på skärmen. Den lär gå att byta ut isf

Permalänk

Leder

Jag har inte heller haft problem med att den skulle ha tappat höjd genom att det skulle gått för lätt i lederna....Jag har aldrig tänkt ens tanken du beskrivit men nu slår det ju mig att om det går för lätt i lederna det är ju inte så bra, men som min skärm är nu så sjunker den då absolut inte den är rätt trög lika trög som den är att vrida den på högkant...den som suger fast i det läge den står fast i.....kände just på den nu......

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint

Permalänk

I fall jag höjer min 970p så sjunker den lite men stannar där, har inte ni lika? Mina leder är väldigt rörliga och inte tröga är era det? Kanske ska in på en lagning i såna fall? Det är ganska så störigt när man ta den högre upp och den sjunker..

Permalänk

Ja det är samma för mig den faller ner en liten aning men så ska det oxå vara det verkar som att din är som min sen suger den liksom fast där min går typ lite trögre i mitten av höjden sen lättare längst upp tro absolut det är lika på din

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antecblue
Ja det är samma för mig den faller ner en liten aning men så ska det oxå vara det verkar som att din är som min sen suger den liksom fast där min går typ lite trögre i mitten av höjden sen lättare längst upp tro absolut det är lika på din

Jo precis men det är ändå ganska så störigt att man inte kan ha den högt upp.. utan det blir bara nåra centimeter ovanför kanten, dock så lyckas man ibland få den ganska högt i fall man provar sig fram o gör de försiktigt..

Permalänk

nja då kanske din går lite lättare min sjunker typ 2-3 cm från översta toppen sen står den där hela tiden den har som sugit fast på plastlagret typ i leden på den höjden.....

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag kunde fortsätta i denna tråd...

Mätte min maxhöjd nu och noterade 6.5 cm från skärmens nederdel till den vita fotplattan. Håller jag upp skärmen med handen så är den uppe i 12 cm, men sjunker alltså 5.5 cm när jag släpper den. Normalt, tro? Kan inte fler 970P-ägare mäta så får jag veta?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flixie
Tänkte att jag kunde fortsätta i denna tråd...

Mätte min maxhöjd nu och noterade 6.5 cm från skärmens nederdel till den vita fotplattan. Håller jag upp skärmen med handen så är den uppe i 12 cm, men sjunker alltså 5.5 cm när jag släpper den. Normalt, tro? Kan inte fler 970P-ägare mäta så får jag veta?

Jag kan ställa den till maxhöjd utan att den sjunker mer än några mm. Den är alltså stabil vid ca 13cm ifrån fotstödet.

Permalänk
Medlem

Tackar, ja den snabbsvarande samsung-supporten tyckte det lät konstigt också:

"Om du inte har något på din skärm som gör att den kan åka ner så ber jag
dej kontakta www.powermill.se där kan du under serviceanmälan göra en
felanmälan på din skärm"

Får se när jag orkar ta itu med detta då.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flixie
Tackar, ja den snabbsvarande samsung-supporten tyckte det lät konstigt också:

"Om du inte har något på din skärm som gör att den kan åka ner så ber jag
dej kontakta www.powermill.se där kan du under serviceanmälan göra en
felanmälan på din skärm"

Får se när jag orkar ta itu med detta då.

Jag har 6,4cm mellan min nederdel av skärmen och den vita fotplattan.

EDIT: Kanske också måste kolla upp det där.

Permalänk
Medlem

Jag har begärt att powermill ska skicka mig en ny ersättningsskärm. Min skärm sjunker ner också. Den når knappt 5cm över skrivbordet Att skärmen var så rörlig var den största anledningen till att jag köpte den.

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Medlem

Min skärm sjunker också en hel del, tänkte inte så mycket på det förän jag såg det här inlägget. Hittade dock ingen linjal att mäta med, men uppskattningsvis så sjunker den med 4-5 cm.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem

Tur att jag hittade en tråd om problemet, min 970p har nämligen exakt samma problem. Den sjunker till bara ca 5cm(!) från skrivbordet. Man får praktiskt taget set neråt för att se på skärmen vilket är varken bekvämt eller ergonomiskt. Den nedersta leden är stabil, problemet är den i mitten som inte orkar med tyngden det minsta, den orkar inte mer än tills leden har en rak 90graders vinkel.

Är det någon som lyckats lösa problemet? Lagom skoj om man ska behöva skicka skärmen på reparation och vara utan skärm till man får en ny :/

Permalänk
Medlem

Jag sa till powermill att jag ville ha en utbytes skärm och i fredags fick jag en. Dock utan någon panel eller något, alltså endast ett skal. Tyvärr hade dom stängt supporten.

Visa signatur

ride the big one

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Tur att jag hittade en tråd om problemet, min 970p har nämligen exakt samma problem. Den sjunker till bara ca 5cm(!) från skrivbordet. Man får praktiskt taget set neråt för att se på skärmen vilket är varken bekvämt eller ergonomiskt. Den nedersta leden är stabil, problemet är den i mitten som inte orkar med tyngden det minsta, den orkar inte mer än tills leden har en rak 90graders vinkel.

Är det någon som lyckats lösa problemet? Lagom skoj om man ska behöva skicka skärmen på reparation och vara utan skärm till man får en ny :/

Jo det har jag också, det är den i mitten som inte klarar det.
Jag fattar inte fick du ett skal? va sak du med det till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen

Jag fattar inte fick du ett skal? va sak du med det till?

Jag vet inte men nått fel måste dom väl ha gjort, för jag antar att dom inte kräver att jag själv ska flytta över panelen in i det andra skalet.

Visa signatur

ride the big one

Permalänk

Även min är dålig
Har den ganska högt men vill ha högre men de går som sagt inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Jag löste mitt problem med att sätta en pinne som håller den uppe. Visst, det är inte vackert(syns knappt iof) men orkar inte skicka in skärmen bara för en sån sak. Har fortfarande 4-5 år kvar på garantin så har ett tag på mig att fixa det. Däremot om någon pixel skulle dö eller annat fel blir det att fixa direkt :>

Permalänk
Medlem

Ngn av er 970P ägare som kan mäta kanten? Vill veta hur bred den är , då jag går i tankarna att köpa 2x970P skärmar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
Ngn av er 970P ägare som kan mäta kanten? Vill veta hur bred den är , då jag går i tankarna att köpa 2x970P skärmar

2cm ganska exakt

Permalänk
Medlem

Japp, skriv upp ytterligare en som har problem med att skärmen vill sjunka ihop!

Denna ledade konstruktion är ju hopplöst dålig - Samsung lär få en HEL DEL reklamationer på denna modell tror jag.

Tilläggas kan att jag INTE ändrar på min inställning, jag har haft den i högsta läget hela tiden. Den har sjunkt ned med tiden och nu går det inte att få den att stanna i något läge högre än ca 5 cm från skärmens fot.

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk
Medlem

http://psy.nu/970p.jpg <- bild på min vackra lösning, ser inte så farligt ut framifrån. Iaf skönt att kunna ha skärmen i högsta läget igen utan att behöva skicka in den :>

Permalänk
Medlem

Äh du får ju utbytesskärm om du skickar in den, vad jag förstått. Jag gjorde en long overdue service-anmälan igår, men kör på en gammal crt så länge. Så jag skippade utbyte. Jag gillar att kunna vrida skärmen 90 grader ibland, utan att skrapa i skrivbordet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min har nu också börja få svårt att hålla sig uppe. Om man lämnar in skärmen, finns inte risken att man får en skärm med nån död pixel som man då måste leva med?

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min skärm nu i veckan och fick en ny, vilken strålande service får jag säga. Mailade Powermill som tar hand om Samsung skärmarna här i Sverige, kunde välja att få en skärm hemskickad och sen skicka tillbaka den defekta skärmen så jag slapp att vara utan skärm. Mycket smidigt då posten både lämnade den nya skärmen och sen hämtade den defekta vid dörren, behövde inte ens gå ut i solskenet för att byta den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk

Idag så satt jag o spelade och helt plötsligt brister "armen" o skärmen slår i bordet och jag ser att "armen" är sönder och plasten har gått upp. Blir till o skicka in den och hoppas att jag har turen att jag får en ny på en gång.

Permalänk
Medlem

Är i köpa tankar av en 19" och har ju fått tips om denna, men detta verkar ju inte direkt lovande. hmm

Permalänk
Medlem

Ja jag fick tillbaka min från powermill igår. Riktigt smidig och snabb service, jag tycker inte man ska låta bli att köpa denna skärm av oro att behöva lämna in den.

Mycket skönt att kunna ha den högt upp nu, och att kunna snurra på skärmen utan att den slår i bordet.

Visa signatur