Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skummt fel efter antivirus program installation. Minne?

Permalänk
Medlem

Skummt fel efter antivirus program installation. Minne?

Hej!

Skulle fortsätta skriva i min gammla tråd för det är egentligen fortsättning på det problemet, men kan tydligen inte skriva 2st inlägg efter varnadra?
Iaf, detta började det med: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Fortsättning:
Allt funkade kalas! Tills igår kväll, samma problem. MEN, detta kom när jag var ute å surfade på ett antal sidor å hade webradio på samtidigt. Fick ingen kontakt med nätet, "begränsad anslutning".
Ringde till BBBs support, de fick upp samma problem även denna gången men han kunde inte göra något. Konstigt tyckte jag för förra gången jag ringde till dem så blev det ganska stort på drag å fler i bakgrunden hos supporten hjälpte till.
Iaf, han som jag pratade med igår verkade inte orka bry sej alls om mitt problem. De enda han verkade kunna få fram som lösning var nytt nätverkskort. Stämmer ju säkert men inte fasen vill jag lägga ut pengar p.g.a. att nån annan snålåker på mina rättigheter på nätet..

Var å pratade med en datorkunnig på en butik som felsöker datorer m.m.
Förklarade hela historien för honom. Han blev chockad att inte BBB gjort något åt saken. Han sa de att han hade varigt ute för samma sak en gång tidigare men för ett antal år sedan å inte hos BBB, de på de bolaget tog detta på största allvar å loggade å sökte båda användarna, den andre lyckades de inte hitta. Men skickade själva ett splirrans nätverkskort utan kostnad å spärrade den gammla utsatta MAC-adressen.

Nu till nya problemet..
Fick tips om att köra igenom lite antivirusprogram å kolla efter så att det inte finns någon spyware eller några program som den andra användaren lyckats plantera i min dator. Har BBBs egna "Säker Bas", körde igenom det, hittade inget. Hade gratisversioner på Ad-Adware (?) å nåt AVG eller något som jag blivet tipsad om efter problem med annan dator.
Öppnade installationsprogrammet till AVG, gick kanske nåra sekunder sen slocknade allt å datorn startade om..
Kom in i Win igen å kollade runt om programmet hade installerats å startade om datorn själv, inte ett spår förutom installations filen.
Då slocknade allt igen å kom inte igång.. Lät datorn så en stund å startade igen. Kom då in i Win å kollade läget, sen efter dryga minuten så slocknade allt igen å startade om.Kom in i Win igan å samma sak, men såg då Bluescreen, som försvann lika fort som den dök upp. De enda jag hann se var att koden slutade på .....7E nånting nånting. Vad e de som sviker mig nu?
Ska plocka ur diskarna å köra igenom de på en annan dator imorgon hade jag tänkt, sen ränsa å renovera hela innehållet i burken som börjar bli te åren..

En annan sak som hänt mig på senare tid e att i uppstarten ser man BIOSet för grafikkortet sen, inget mer - helt svart, tills inloggningen i Win. Vad kan ha hänt där? Kunde ta å kanske fixa detta oxå medans jag har datorn på renovering..

Någon somvet vilket senaste BIOSet e till Abit NF7-s v2.0? E inte så insatt i området nu för tiden.

Nån som har någon idé på vad man kan göra för att få fart på maskineriet igen? Datorspec i min signatur, den översta.
Blev kanskelite mycket på en gång, men kändes bäst att sammanfatta allt i en tråd ist för att starta många små. Hoppas det inte strider mot forumets regler.

Edit->
Kan tillägga det att jag har nollat mina båda BIOSar, her en extra sockel som jag skaffade efter BIOS problem närmobot var nytt.

MVH Jonas

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"