Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Zalman CPU fläkt - Socket 775

Hej

Det lutar snart åt en ny CPU fläkt till datorn. Jag har fått upp mina ögon för dessa två.

Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet, 689:-
Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet, 529:-

Är den för 689:- värd pengarna? Kyler/Leder värme/Låter dem olika? Båda är i alla fall omtyckta bland kommentarerna :).

Tack!

Permalänk
Medlem

mellan dom du länkade så är skillnaden nästan obefintlig...köp den billigaste om det ska vara någon av dom.
men, för 6-700kr får du en Thermqalright Ultra-120 extreme och en fin fläkt till den, betydligt mer prisvärt.

Permalänk
Avstängd

ingen av dom är nästan värt pengarna, dom är högljudda, kyler inte bra om man vill ha den tyst.
Köp en ultra 120extreme istället eller ttbt eller schythe ninja eller liknande.

Permalänk
Medlem

Är det denna Thermalright - Ultra-120 eXtreme ni menar? Medföljer det en 120mm fläkt eller kan man själv köpa en? När fläkten väll är placerad hur är luft flödet då? Blåser den värmen båkåt?

Permalänk

Jupp det är en sån dom menar har en sån själv med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325742 villket ja nästan garanterar är den bästa fläkten du kan ha till den om du vill få den så tyst som möjligt. den ligger på 18-19 idle nu i värmen och på full load maxar den typ 29 (allt sitter iof i en antec ninehundred låda så ja har rättså bra luftflöde) men den kombon är nog det bästa jusst nu om du vill ha en tyst och bra CPU kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novac
Är det denna Thermalright - Ultra-120 eXtreme ni menar? Medföljer det en 120mm fläkt eller kan man själv köpa en? När fläkten väll är placerad hur är luft flödet då? Blåser den värmen båkåt?

Ja det är den vi menar, fläkt måste du köpa till och du kan välja hur den ska blåsa... (snåla inte på fläkten) men bakåt är ju att rekommendera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
Jupp det är en sån dom menar har en sån själv med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325742 villket ja nästan garanterar är den bästa fläkten du kan ha till den om du vill få den så tyst som möjligt. den ligger på 18-19 idle nu i värmen och på full load maxar den typ 29 (allt sitter iof i en antec ninehundred låda så ja har rättså bra luftflöde) men den kombon är nog det bästa jusst nu om du vill ha en tyst och bra CPU kylare

18-19c är helt orealistiskt (särskilt i sommarvärmen), ta och kolla med ett vettigt program som tex tat så ska du se att det blir skillnad.
Fläkten är ett bra förslag dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krimskrams
Jupp det är en sån dom menar har en sån själv med en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325742 villket ja nästan garanterar är den bästa fläkten du kan ha till den om du vill få den så tyst som möjligt. den ligger på 18-19 idle nu i värmen och på full load maxar den typ 29 (allt sitter iof i en antec ninehundred låda så ja har rättså bra luftflöde) men den kombon är nog det bästa jusst nu om du vill ha en tyst och bra CPU kylare

Hehehe, och jag kyler min P4:a subzero med passiv kylning...

Visa signatur

WS: Q6600 - P35-DS4 - 8800GTX - HX520 - P180 - 500GB Server: E2140 - F190HD - 7800GTX - 2Force 480W - Rebel9 - 2TB Omkring: 226BW + 913N - EOS 400D - Intuos3 A4

Permalänk
Medlem

Tack för era svar
Börjar luta mer mot en Thermalright nu. Men oroar mig för höjden. Enligt deras hemsida står det "H160.5 mm (heatsink only)" Vad menar dem med heatsink only? Är det höjden från topp till tå på hela. Eller där först kylflänsarna börjar och slutar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neo_000
Hehehe, och jag kyler min P4:a subzero med passiv kylning...

Min CPU ligger just nu nära den absoluta nollpunkten (-270). Det är ju rätt bra för att vara luftkylning eller...?
OnT: Scythe Infinity/Mine eller en Big typhoon VX120 är ju inte fel heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Ja det är den vi menar, fläkt måste du köpa till och du kan välja hur den ska blåsa... (snåla inte på fläkten) men bakåt är ju att rekommendera.

18-19c är helt orealistiskt (särskilt i sommarvärmen), ta och kolla med ett vettigt program som tex tat så ska du se att det blir skillnad.
Fläkten är ett bra förslag dock

hehe mjo får kanske ta o kolla med de med, har hitils bara kollat med Asus Probe, speed fan men skadar jue inte o kolla med fler hade hade