Hur bete sig på ett internetforum?

Permalänk
Medlem

Hur bete sig på ett internetforum?

Jepp, detta är en tråd om hur du skall bete dig på ett forum. Så skärp dej! =D

Jag som många andra har hängt på sweclockers ett bra tag nu och varit med och sett hur sidan och framförallt forumet växt. Den har växt och blivit större. På senaste, egentligen hela denna hösten -07 har jag dock börjat reagera över vad folk skriver på forumet. Tonen från vissa medlemmar, både gamla men kanske framförallt nya, har hårdnat, enligt mej. De som kan eller är "erfarna" är väldigt tydliga med att, påpeka detta och ibland försöka sätta sig över de som ställer nybörjarfrågor eller kommer med, vad skall man säga, "påståenden som egentligen är en personlig mening, påståenden baserade på okunskap, men som med inget ont är menat". Nya medlemmar är ofta på hugget och påpekar gärna så fort det finns nånting att påpeka, vare sig det hör till ämnet eller inte. Det kan vara stavfel, trasiga länkar, ett illa valt ord eller bara just en egen tolkning av en viss situation. Fakta regerar och säger du något som inte är vetenskapligt bevisat eller bekräftat av högre makter så skall du fankenemej få veta det också.

Hur blev det så här? Är det jag som plötsligt blivit mjuk och tycker alla är busar och rövare mot varrandra? Har de äldre medlemmarna slutligen tröttnat på de nyförvärvades okunskap och eviga tjatter om "Hur överklockar jag min dator?"? Har alla årets nya medlemmar helt missat att läsa reglerna för forumet? Börjar tonen i allmänhet, alltså i hela svea rike, bli hårdare?

Bör en forummedlems kommentarer respekteras mer för att denne har varit medlem längre än du själv? Skall ett "extravagant" eller "fantastiskt" (i ordets fulla bemärkelse) påstående mötas med uppmuntrande nyfikenhet eller med sarkastisk skeptism? Skall illa stavade inlägg tas på mindre allvar än de som skrivits med de mest avancerade ord och utryck det svenska språket har att erbjuda?

Ordet är fritt! Hur skall man bete sig på ett internetforum och framförallt; hur tycker du att man skall bete sig på sweclockers.com?

PS: Det är helt ok att kritisera mej som trådskapare i DENNA tråd.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Avstängd

tycker du komponerat detta fullständigt utmärkt.

det skappar (iaf hos mig) frågor i huvet om hur jag beter mig här på forumet.

kontentan i detta är väl något i still med en buddabelysning om att man skall respektera alla oavset om dom är fullständigt dumma i huvet eller inte.

alla skall tas på allvar. som du säger Ordet är fritt! och det är dagens sanning.

skall jag säga hur mitt bemötande på forumet är (under dom år jag varit här) så är det till 90% mycket trevligt bemötande dom andra 10% så är det bara mindre angrep på mitt påstående eller personangrep (kan vara svårt att sära på ibland) och då är jag en av dom noobs som stavar dåligt, har dålig grammatik, ställer många frågor då jag vill sitta inne med så mycket info som möjligt innan jag gör något och dessutom gärna spawnar fritt och lägger fram min tanke oavsett om det är bevisat eller inte.
kan säga att jag är allt man kan reta sig på XD

ops drog visst iväg lite där ^^; sorry

anyways det jag säger lite klumpigt är att majoriteten är mycket tilmötesgående och trevlig men det finns andra också tyvärr.

btw läg till denna tråd i din sign kan vara bra om folk läser dit inlägg >.>; hehe

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktist att denna kallhet och bitterhet är en bra sak på SweC. Det har faktist hjälpt mig personligen med min svenska, att inte särskriva och se till att inga stavfel finns.

När jag joinade SweC i Jun 2003 så skrev jag som en kratta, särskrev och fattade inte skillnaden mellan de och dem. Men nu så har jag faktist skärpt mig en massa för att inte bli flamad.

Men man ska ju heller inte vara onödigt bitter och hatisk mot såna personer men man kan påpeka lite snabbt att 'det du skriver är fel och det är jobbigt att läsa, därför borde du skärpa dig om du vill bli tagen på allvar här på sweclockers'.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone

Men man ska ju heller inte vara onödigt bitter och hatisk mot såna personer men man kan påpeka lite snabbt att 'det du skriver är fel och det är jobbigt att läsa, därför borde du skärpa dig om du vill bli tagen på allvar här på sweclockers'.

det är den onödiga bitterhet och hat som han syftar på om jag förstår honom rätt.

dock så är det inte roligt om man bli flamad (inte bara får påpekat för sig) om man har svårighet för skrivning och läsning som tex om man är Dyslektiker. som tex jag är.

tar mig aslång tid att skriva och läsa igenom och leta stavning på div ord läsa igenom igen kolla gramatik och sen posta det så rätt jag kan får det.

fick ig i svenska 3 ggr i rad i 2 kurser innan jag hoppade av svenska b och fick vid fjärde försöket specialhjälp i svenska a.

alla har kort sagt inte lätt och skriva.

obs ingen flaming så du inte tar det som det. jag bara förstärker min poäng ^^

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
det är den onödiga bitterhet och hat som han syftar på om jag förstår honom rätt.

dock så är det inte roligt om man bli flamad (inte bara får påpekat för sig) om man har svårighet för skrivning och läsning som tex om man är Dyslektiker. som tex jag är.

tar mig aslång tid att skriva och läsa igenom och leta stavning på div ord läsa igenom igen kolla gramatik och sen posta det så rätt jag kan får det.

fick ig i svenska 3 ggr i rad i 2 kurser innan jag hoppade av svenska b och fick vid fjärde försöket specialhjälp i svenska a.

alla har kort sagt inte lätt och skriva.

obs ingen flaming så du inte tar det som det. jag bara förstärker min poäng ^^

Ah, ja då håller jag med helt. Det är löjligt när äldre medlemmar tycker dom på nåt sätt är 'bättre' och sen använder sin 'position' för att klanka ner på andra.

Ja om man är dyslektiker så är det klart att man inte kan kräva perfektion. Jag förstår helt. Personligt så bryr jag mig inte så mycket om det är fint skrivet eller korrekt, bara poängen kommer fram relativt lätt.

Tar det inte som flaming heller, det är lungan.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mycket intressant tråd! Flyttar till Hobby & fritid.

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Erlägg medlemskapsavgift, antingen en liten årsavgift för forumet, 50 - 250 kr för att få skriva på forumet, det kommer solla bort de flesta hit and run kids som kommer och leker rövare, det har de flesta överklockare råd med för att få ett bättre forum.
Eventuelt premium medlemskap borde finnas att tillgå också. Men jag har inge förslag på vad det kan innehålla. - mindre reklam?
Jag betalar redan nu 150kr i månaden för forumsmedlemskap på andra siter. Sweclockers borde göra detsamma.

Read only för ickemedlemmar, och skönare Offtopic

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Jag har hängt här i snart 7 år. Med jämna mellanrum dyker det upp en tråd om hur Sweclockers "blivit sämre på sistone". OM forumet nu verkligen HADE blivit sämre och sämre under 7 år så hade ingen hängt här längre kan jag garantera.

Jag tycker stämningen är väldigt bra överlag faktiskt. Särskilt ÖÄ håller mycket högre klass än innan det försvann. Med viss reservation för att det heller inte är riktigt lika lekfullt längre. Bland tramstrådarna fanns ett och annat guldkorn...

Det kommer alltid att finnas vissa personer som bara inte kan låta bli att slänga ur sig personangrepp till sist. Man ska aldrig acceptera det men däremot får man nog ta och vänja sig.

Permalänk
Medlem

Jag säger som Camper, erlägg en avgift. Detta kommer filtrera bort dom flesta "små liven" (ursäkta ordvalet) och jag lägger gärna pengar på ett forum för att det ska bli bättre.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Bra initiativ. Undrar varför du skapade denna tråden.
Känner mig lite träffad.

Men det är väl lite så att denna typen av forum drar till sig människor som inte är helt kompetenta socialt.

Jag medger att jag är ganska duktig på att hålla en hård ton, men det är främst mot inlägg som är ruskigt osakliga eller rent missvisande. Bland annat när sweclockers redaktion hittar på helt egna fakta som inte har med verkligheten att göra, som när de påstod att AMDs Quad bestod av 4 separata kärnor.

Tycker därmed att man måste hålla lite hård ton för att sånna här lögner inte bara ska få spridas så att folk gör dåliga beslut i framtiden. Och okunnigt svammel med osakliga "argument" bemöter jag hårt då det skulle sänka hela forumet till pajkastningsstadiet ifall alla accepterade det.

Personangrepp är aldrig okej, det är den nivån jag vill undvika. Jag kan därför vara hård när jag ser den typen av argumentation.
Sist jag var hård mot denna låga nivå bemöttes jag mycket riktigt av personangrepp.

Ord och stavlfel brukar jag inte haka upp mig på, då jag vet att en och annan av våra duktigaste medlemmar är dyslektiker och skriver ganska konstigt ibland. Men jag är ganska hård mot mig själv, så ser ni stavfel eller grammatiska dumheter så säg gärna till.

Permalänk
Medlem

Det jag reagerar mest på är när någon skapar en ny tråd för att ställa en fråga och sen inte klarar av att hantera svaren.

Jag får väl erkänna att jag inte alltid är särskilt ödmjuk och tolerant för allting. Jag ser t ex ingen större mening med att ge konstruktiv kritik till en ny färsk eventuell webbdesigner när denne inte visar upp någon som helst fallenhet för det. Förvisso, jag skulle lika gärna kunna hålla käften, och för det mesta gör jag det nuförtiden.

Sen har vi besserwissrarna. Dessa gudomliga källor till kunskap och vetande som bara inte kan låta bli att länka till fjorton källor för att bevisa sin poäng. Det gäller ju som läsare att filtrera bort en hård attityd och hämta det som är matnyttigt också.

Sen är det som i verkliga livet. En del drar man inte jämnt med. Man kan inte stryka alla medhårs.

Personligen skär det djupa sår i min själ när jag ser en del inlägg som bara inte går att läsa. Det är ju trots allt ett textbaserat medium så det krävs ju att man kan göra sig förstådd med det skrivna ordet. Men det är sällan jag klankar ner på stavning när jag förstår innebörden i inlägget.

Då kommer vi till trollen. De som läser ett inlägg, kommenterar varje mening och inte bryr sig om att försöka förstå eller helt enkelt skiter i att försöka se helheten. Det är nog de som stör mig mest.

Hursomhelst så tycker jag nog inte tonen har blivit hårdare på sista tiden. Tyckte det var värre innan ÖÄ kom tillbaka. Nu finns det ett bra sätt att få ur sig sånt som inte platsar någon annanstans, något som verkar ha släppt lite på trycket för rätt många skulle jag tro.

Vet inte om jag gick alldeles för off-topic nu men vafan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag tycker faktist att denna kallhet och bitterhet är en bra sak på SweC. Det har faktist hjälpt mig personligen med min svenska, att inte särskriva och se till att inga stavfel finns.

"Faktist" ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Särskriv inte, det får dig bara att se ut som en efterbliven idiot.
Det är nog det viktigaste, kan man knappt läsa inläggen finns det ingen anledning att läsa dem.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
"Faktist" ?

Underbart!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det hålls en trevlig ton på Sweclockers numera. Tyvärr kanske humorn har blivit lidande. Lite torrt kan det bli ibland. Våga mera men respektera andras idiotiska åsikter :).

Permalänk
Medlem

Hänger inte så mycket på sweclockers nu som förr i tiden. Men jag tycker stämningen överlag är bra. Ibland kommer det ju något pucko, registrerar sig och är allmänt otrevlig, men de brukar lära sig eller sållas bort automatiskt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon

Personligen skär det djupa sår i min själ när jag ser en del inlägg som bara inte går att läsa. Det är ju trots allt ett textbaserat medium så det krävs ju att man kan göra sig förstådd med det skrivna ordet. Men det är sällan jag klankar ner på stavning när jag förstår innebörden i inlägget.

Då kommer vi till trollen. De som läser ett inlägg, kommenterar varje mening och inte bryr sig om att försöka förstå eller helt enkelt skiter i att försöka se helheten. Det är nog de som stör mig mest.

Håller fullständigt med dig på det du skrev där.

Permalänk

Man ska ju självklart bete sig som folk, det är ju bra om folk kan stava men tyvärr i detta samhälle då t ex. Counter-Strike osv. förstör svenskan för de flesta eftersom att de bara MÅSTE stava som krattor då de spelar för att det går så mycket snabbare.

Men kort och gott, bete er som folk och ha trevlig ton, det är viktigast.

Årsavgift kommer som vissa har nämnt att sålla bort många "dåligheter", men även skapligt många vettiga personer, tror då jag.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

150kr i månaden? Ja, en årsavgift på 1800kr skulle då få bort mig från det här forumet i alla fall... jag har en massa bättre saker att lägga pengarna på.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
150kr i månaden? Ja, en årsavgift på 1800kr skulle då få bort mig från det här forumet i alla fall... jag har en massa bättre saker att lägga pengarna på.

Har någon sagt det eller?

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Har någon sagt det eller?

ja, själv skulle jag inte vara här om det kostar pengar, mamma o pappa ni vet

kanske blev lite så som ni sa med påpeka saker osv

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Har någon sagt det eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Jag betalar redan nu 150kr i månaden för forumsmedlemskap på andra siter. Sweclockers borde göra detsamma.

Det går inte att säga huruvida "detsamma" syftar på en medlemsavgift, en medlemsavgift på 150 kronor per månad eller på att Sweclockers ska betala för att vara medlem på andra forum. Låt vara att det sista alternativet faller bort av andra skäl än språkliga, men det visar på att ditt språk var klumpigt.

(Faktum är att det krävs en ursäktande tolkning av språket för att komma fram till de två första alternativen i stycket ovan. Du beskriver en aktiv handling du gör och säger att Sweclockers borde göra detsamma, något som borde ses som att Sweclockers ska göra som du gör, inte att de bör göra som din medkontrahent. Det är som att säga "Jag har köpt bil, du borde göra detsamma" och syfta på att motparten bör sälja sin bil.)

Är det här inlägget otrevligt?

Permalänk

Jag tror att man tar och tröttnar på att det alltid kommer samma sak gång på gång och att variationen är den samma.
visst sen jag började hänga här för mer år sedan denna användare reggats så har jag märkt att humorn har sjunkigt. många gamla rävar har försvunnit för de har växt upp eller märkt att forumet sjunkigt i klass.
Jag tror det ligger kvar på samma nivå men varför inte ta allting lite lättare på foten istället?
det finns alltid 2 sätt och framföra en sak på rätt elelr fel sätt;)

inte säger man till surt som ett bi att en länk är trasig men man formulerar sig på ett sådant sätt att amn är intresserad och att han bör fixa länken eller länkar dit själv för att vara lite snäll.

men men. livet suger:rolleyes:

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
inte säger man till surt som ett bi att en länk är trasig men man formulerar sig på ett sådant sätt att amn är intresserad och att han bör fixa länken eller länkar dit själv för att vara lite snäll.

Varför ska man säga annat än att länken är trasig när det är allt man vill framföra? Om författaren då tar illa upp för att man inte samtidigt klappar den på huvudet så får författaren skylla sig själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Varför ska man säga annat än att länken är trasig när det är allt man vill framföra? Om författaren då tar illa upp för att man inte samtidigt klappar den på huvudet så får författaren skylla sig själv.

dock fortfarande onödigt att bli sur för att länken inte funkar. man kan säga det på ett mänskligt sätt så att säga. men visst behöver man inte ta åt sig heller om man skulle uppfatta det på fel sätt.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Arg text...

Är det här inlägget otrevligt?

ja du är dum!

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
ja du är dum!

Som jag ser det var inte första stycket otrevligt å det minsta. Du verkade hoppa på defensiven med ditt oförstående i stället för att förklara missförståndet med Sando, något jag fann tämligen onödigt, och därmed påtalade jag tvetydigheten i ditt inlägg. Det andra stycket tillförde däremot inte något till tråden eller någon av läsarna, något som gjorde det onödigt. Att i onödan påtala andras fel är oartigt och inget man bör göra med främlingar.

Permalänk
Medlem

Varning för allmän rant!

Jag tycker problemet är det motsatta, gämfört med trådskaparen. Folk Som stavar dåligt, klagar på folk som stavar dåligt eller är allämänt odrägliga idioter har det alltid funnits, i ungefär samma mängd.

Det jag stör mig på är istället "mjukheten" i hårdvaruforumen. Den eviga frågan "Vilket grafikkort ska jag köpa för max 700:-, jag ska spela Crysis på min 24" skärm?" bemöts allt för ofta med "köp X, det funkar väl sådär" istället för att säga den hårda men självklara sanningen, Du kan omöjligen spela Crysis med ett sådant kort, spendera mer pengar eller glöm det.

Inte att förglömma är "svensson-attityden" som man ser överallt. Jag blir lika irriterad varje gång jag läser saker som "fan va onödigt med peltier-kylning på grafikkorten, du kan klocka nästan lika högt med mycket billigare kylning", "fan va dumt att försöka slå WR i 3Dmark när datorn inte ens är stabil" och "varför ska du ha 10TB hårddiskutrymme, man kan faktiskt slänga filmer/spel/TV-serier/Program man inte använder" när man istället borde ge personen i fråga respekt för att ha gjort något exeptionellt. Det här är sweclockers, ett entusiast forum, inte Aftonbladet's IT-forum!

Sen har vi dom som inte kan ett piss men ändå ska ge råd i frågan vilket allt som oftast blir: "köp X, jag har en sådan och den är skit-bäst på absolut allt"...säger dom om en LCD-TV från Mirai. Det är störande men riktigt illa blir det när någon (=jag) går rakt på sak och påpekar att vara X inte alls är bra, inte för att vara ett svin utan för att faktiskt hjälpa personen som ställde frågan från början. Då får jag mothugg som, marginellt simplifierat, består av "nehe så är det inte alls", Visserligen helt förståerligt då jag sa att hans Hårddisk/TV/Grafikkort/Whatever är skit men ändå. Då kan jag tröttna ur ganska rejält och plockar fram min patenterade arroganta översittar attityd och kombinerar det med 14 stycken Wikipedia-länkar (Har en känsla av att Darkmoon riktade det till mig personligen ) för att bevisa min överlägsenhet.

I övrigt håller jag med -Boris- och Darkmoon om det mesta.

För att sammafatta, jag ängnar mig åt flertalet av punkterna som tas upp i tråden men det beror som sagt på alla andra, inte mig

P.S, Jag har ingenting emot nybörjare, det är nybörjar som tror att dom inte är det som retar mig.

Ahh... det var en skön rant...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Curly - Jag tror nog att man inte bör dubbelmoralisera heller. Att du skulle vara arrogant skulle ju exempelvis kunna ses som extra störande med tanke på din stavning - bara ett exempel.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Ta det lungt. Alla har vi åsikter som inte stämmer överens med alla. Och så ska det vara så länge vi har Demokrati. Alla har rätt till sin åsikt. Men vi har också regler här på detta forum som moderator kan ta bort.

Så GOD JUL

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Som jag ser det var inte första stycket otrevligt å det minsta. Du verkade hoppa på defensiven med ditt oförstående i stället för att förklara missförståndet med Sando, något jag fann tämligen onödigt, och därmed påtalade jag tvetydigheten i ditt inlägg. Det andra stycket tillförde däremot inte något till tråden eller någon av läsarna, något som gjorde det onödigt. Att i onödan påtala andras fel är oartigt och inget man bör göra med främlingar.

Intresant, verkligen, fortsätt!

Fördjupa dig mer

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista