Noctua demonstrerar fläkt med aktiv brusreducering samt nya processorkylare

Permalänk
Melding Plague

Noctua demonstrerar fläkt med aktiv brusreducering samt nya processorkylare

Det blir fläktar och processorkylare för hela slanten när Noctua ställer ut på Computex och visar upp några av de senaste skapelserna, däribland den omtalade fläkten med aktiv brusreducering från svenska Rotosub.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Noctua är synonymt med kärlek, tills jag blir överbevisad.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

gillar noctua, har själv sånna kylare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Precis beställt egna Noctuafläktar. Ska bli intressant att se hur de är jämfört med mina nuvarande fläktar.

Permalänk
Medlem

Har funderat på ny cpukylare ett tag då min i7 950 är väldigt varm men fortfarande tillräckligt bra i några år till antar jag. Gillar noctua, men frågan är om en av dessa vattenkylninglösningar lockar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Noctua är synonymt med kärlek, tills jag blir överbevisad.

Själv föredrar jag kvinnfolk men alla har ju sina böjelser...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Me like!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

JAG VILL HA ALLT.

Sweclockers, ni måste bara göra en recension på mini-itx kylaren, ser jävligt ball ut!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på att se resultatet av brusreduceringen!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

När jag uppgraderade från sockel 1366 till 2011, så skickar dom 2011 monteringskit till min Noctua cpufläkt utan kostnad. Support i världsklass

Visa signatur

i5 12600K - Noctua D14 SE2011 - msi pro Z670-A - 32 GB kingston fury beast 3600 mhz cl17 - WD_BLACK SN750 SE NVMe - Asus Tuf 3080 12gb - ACER XB271HU @ 144hz G-sync - Corsair 850AX - Fractal Design Meshify 2 - Mionix Zibal

Permalänk

vad kommer uppföljaren att heta? nh-h 15? (inte så insatt i kylare men det verkade intressant ) hoppas på ett test när den kommer ut

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

vad kommer uppföljaren att heta? nh-h 15? (inte så insatt i kylare men det verkade intressant ) hoppas på ett test när den kommer ut

Om de inte går upp till 15 cm fläkt så tror jag de håller sig vid 14. Det är nog bokstäverna som ändras till nästa modell.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Asiaten i bakgrunden har nog pratat lite för länge i mobilen så han inte orkar hålla armen uppe.

Permalänk
Medlem

Gillar Mini-ITX kylaren, undrar om den är designad för låg ljudnivå eller optimal kylning. Hoppas fler tillverkare också ger sig på detta segmentet.

Angående singletornkylarna så tyckte jag en av dom såg nästan identiska ut med min nuvarande Thermalright Archon, men det kanske är svårt att tillverka dom så mycket annorlunda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JayDee:

Om de inte går upp till 15 cm fläkt så tror jag de håller sig vid 14. Det är nog bokstäverna som ändras till nästa modell.

Jag tvivlar på att de kommer att göra någon större än 140mm någonsin, de kyler inte bättre med större fläktar och är inte mer högljudda heller

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Mr Brown Coffee i bakgrunden såg ju lovande ut.....

Permalänk
Medlem

Vill köpa mini-ITX kylaren.. NU

Permalänk
Medlem

Mini-ITX kylarna såg ju riktigt fina ut, finns ju knappt något liknande, Artic har kylare men dom är utan heatpipes och 92mm fläkt som max och Prolimatech har sin Samuel 17 som förvisso har heatpipes men ytan är mindre än en 120mm fläkt.

Permalänk
Avstängd

Ahaha, jeg har nettopp koblet fra alle Noctua viftene i kabinettet unntagen én, for å utforske en mer stille løsning.

Ellers så har jeg et flertall av gamle viftemodeller fra Noctua på hylla.

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar ha hört någonting nytt om de här Mini-ITX kylarna? Ser helt kanon ut för att få någorlunda prestandarika byggen i smala chassin att funka utan att låta som hårtorkar.

Permalänk
Medlem

Någon annan kanske är intresserad av svaret jag fick från Noctua om ovanstående:

Citat:

Dear <snip>,

thank you very much for contacting us and your interest in our products.

The NH-L9i will be released in mid October 2012 and should be available in the stores at the beginning of November.

Kind regards, Mit freundlichen Grüßen,
Michaela Pfeifer
Noctua support team

***************
Noctua - geräuschoptimierte Premium Komponenten
Noctua - sound-optimised premium components
E: support@noctua.at
W: http://www.noctua.at
***************