Nvidia släpper Geforce Drivers 304.48 Beta

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper Geforce Drivers 304.48 Beta

Den som äger ett Geforce kan ta del av nyheterna i drivrutin 304.48 Beta, med löften som högre prestanda i flera populära speltitlar och en mängd uppdaterade spelprofiler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Värt att undersöka:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hoppas denna version löser en drös av de flash playback problem jag haft med deras senaste två drivare, lite trist att man missade SC2 matchen då twitch t.ex. krashar alla webläsare.

Edit: Nopp löste inte problemet ><.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Senast WHQL har lite småbuggig adaptive vsync tycker jag, ibland blir det både tearing och slowdowns vid övergången vid 60 fps på mitt överklockade GTX470. Hoppas de har filat på det.

Permalänk
Medlem

Inga uppdateringar för 690 men 680 SLI går bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Lite extra prestanda säger man aldrig nej till

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Hoppas på att det fixar till Batman: Arkham City som fortfarande släpar en aning med GTX 590.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Inga uppdateringar för 690 men 680 SLI går bra?

Du får säkert dina 1.02% prestandaökningar med 690 också.
Gtx 560Ti och 680 var ju bara de kort som de visade fina grafer för.
De pratade ju om 500-serien och 600-serien.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Hej! Har precis skaffat PC igen efter många år på en Mac och undrar om det är något man ska tänka på när man uppdaterar drivrutiner på grafikkort. Ska man avinstallera de gamla först? Hur gör man det? Finns det nått verktyg?

Mvh,
Grafikkortsnooben som ser fram emot att uppdatera till dessa drivrutiner

Permalänk
Medlem

Detta uppskattas. Fick drygt 100 poäng mer i heaven

1920x1080 16xAF 4xAA

301.42 WHQL
Normal: 1863
Moderate: 2047
Extreme: 1493

304.48
Normal: 1938
Moderate: 2114
Extreme: 1546

Permalänk
Medlem
Skrivet av massali:

Hej! Har precis skaffat PC igen efter många år på en Mac och undrar om det är något man ska tänka på när man uppdaterar drivrutiner på grafikkort. Ska man avinstallera de gamla först? Hur gör man det? Finns det nått verktyg?

Mvh,
Grafikkortsnooben som ser fram emot att uppdatera till dessa drivrutiner

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1655 fungerar bra.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Verkar som nvidia enbart satsar på recensionstitlar med dem senaste drivisarna, vilket är trist tycker jag om man uppgraderar från ett t ex. HD5770 till GTX670 för Dead Island eller GTA4 och inte får den feta prestandaskillnaden som graferna för andra spel visar.

Fast när tusan ska AMD fixa zero core buggen? Visst senaste gör inte så att datorn låser sig men nu blåskärmar ibland min dator vid avstängning ifall den har varit idle under sin tid igång.

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. måste ha fungerat antingen riktigt uruselt, eller fungera förbaskat bra nu, för det känns som att det är med i varenda uppdatering ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid hoppas på AMD får ut bra drivrutiner till 7000 serien någon gång!!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hoppas denna version löser en drös av de flash playback problem jag haft med deras senaste två drivare, lite trist att man missade SC2 matchen då twitch t.ex. krashar alla webläsare.

Edit: Nopp löste inte problemet ><.

Löste mina flashproblem med 11.3.300.257 och 301.42 i alla fall. Delar av browsern fastnade som bitmap i flashområden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oldvikingschool:

Verkar som nvidia enbart satsar på recensionstitlar med dem senaste drivisarna, vilket är trist tycker jag om man uppgraderar från ett t ex. HD5770 till GTX670 för Dead Island eller GTA4 och inte får den feta prestandaskillnaden som graferna för andra spel visar.

Fast när tusan ska AMD fixa zero core buggen? Visst senaste gör inte så att datorn låser sig men nu blåskärmar ibland min dator vid avstängning ifall den har varit idle under sin tid igång.

Det spelar ju egentligen ingen större roll vilka spel de tar, men de visar oftast med de spel som är populärast och GTA4 är inte speciellt populärt längre + att de oftast tar spel som även har stöd för PhysX i sina presentationer, vilket GTA4 saknar (konstigt nog, där skulle de göra sig bra)

Skrivet av Steffe:

S.T.A.L.K.E.R. måste ha fungerat antingen riktigt uruselt, eller fungera förbaskat bra nu, för det känns som att det är med i varenda uppdatering ;p

Eller kort och gott som det står med fet stil under rubriken: "med löften som högre prestanda i flera populära speltitlar"

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd

Bästa med 300-serien drivrutiner är ändå XRandR tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Varför behövs det SLI och 3D profiler?
Är inte det bara något som bör fungera "out-of-the-box" utan specifika profiler för varje spel?

Permalänk
Medlem

Tack! Men det står så här på sidan: "Attention - Guru3D Driver Sweeper has been discontinued as such you will not find any download links here any longer." Finns det nått annat verktyg som funkar kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hoppas denna version löser en drös av de flash playback problem jag haft med deras senaste två drivare, lite trist att man missade SC2 matchen då twitch t.ex. krashar alla webläsare.

Edit: Nopp löste inte problemet ><.

hade inga såna problem ja iaf

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Medlem

Bara jag som diggar BF 3 optimeringar för 560 i SLI?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Lite bättre optimering för 600-korten skadar aldrig.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av massali:

Tack! Men det står så här på sidan: "Attention - Guru3D Driver Sweeper has been discontinued as such you will not find any download links here any longer." Finns det nått annat verktyg som funkar kanske?

Pröva att ladda ner det här istället:
http://phyxion.net/Driver-Sweeper/Driver-Sweeper/

Rekommenderar även denna utförliga guide om att uppdatera drivrutiner om man vill undvika problem i så stor mån som möjligt:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555

Permalänk
Medlem

Bättre prestanda med Folding också? (var uppe och nosade på 80 000 ppd i helgen)

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av massali:

Tack! Men det står så här på sidan: "Attention - Guru3D Driver Sweeper has been discontinued as such you will not find any download links here any longer." Finns det nått annat verktyg som funkar kanske?

Är det ett nVidia-kort så sköter drivern det själv numer med ett inbyggt verktyg som fixar bort den gamla drivern vid installation

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johen:

Pröva att ladda ner det här istället:
http://phyxion.net/Driver-Sweeper/Driver-Sweeper/

Rekommenderar även denna utförliga guide om att uppdatera drivrutiner om man vill undvika problem i så stor mån som möjligt:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=169555

Skrivet av Absurd:

Är det ett nVidia-kort så sköter drivern det själv numer med ett inbyggt verktyg som fixar bort den gamla drivern vid installation

Tack! Uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Hoppas denna version löser en drös av de flash playback problem jag haft med deras senaste två drivare, lite trist att man missade SC2 matchen då twitch t.ex. krashar alla webläsare.

Edit: Nopp löste inte problemet ><.

Hade ungefär samma problem, bytte drivrutiner till 295.73 istället och det funkar perfekt nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Hade ungefär samma problem, bytte drivrutiner till 295.73 istället och det funkar perfekt nu!

Jo jag vet att 295.xx drivarna funkar men vill gärna ha adaptiv vsync för just det spelet jag spelar som mest just nu ^^ men aja. Nästa version kanske....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag undrar hur lång tid det tar innan grafikkortsdrivrutinerna blir helt ultimata, alltså att de är helt optimala på alla sätt och vis och inte kan bli bättre. Tror ni att det är en lång väg dit?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33