Chieftec reservdelar? Nytt chieftec?

Permalänk
Inaktiv

Chieftec reservdelar? Nytt chieftec?

Har letat reservdelar till mitt gamla chieftec dragon, har hittat ett nytt chassi jag tänkte köpa för att kunna använda drive rails osv.
http://www.proshop.se/Datorchassi/Chieftec-Dragon-serien-DG-01B-DU-Miditower-2235904.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
Vet någon om det hänger med drive rails till detta? Eller är det en ny design? Det ser inte helt ut som orginalet från 2002?

Permalänk
Inaktiv

Vart fan köper man rails?? Till vilket chassi som helst? kanske finns andra som passar till chieftec?? Någon som vet ??

Permalänk

Har ett chieftec (kommer inte ihåg vilken modell) men det liknar det på bilden. Är nog 10 år gammalt. Det ska slängas så du kan få alla drive rails.

Finns att hämta i Kalmar

Kollade upp det. Det är ett Dragon Midi Tower köpt 2001-12-10

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Inaktiv

Bor en jävla bit från kalmar, du kan inte tänka dig att skicka det? Har fan letat som en vanvetting på google och tradera och blocket, finns fan ingenstans, skulle gärna köpa av allt innehåll i det av dig, om du orkar tänka dig att skicka det ?

Permalänk

Tja.. jag kan ta lite bilder och maila till dig. Kan väl alltid slänga ner lite rails i ett brev till dig. Jag svarade på din annons också så du bör ha min mail adress (du kan väl svara på det så att jag får din mail).
Vill ha betalt för frakten i alla fall fast det borde inte blir så många kronor.

(Jag kommer nog hem från jobbet ~17:00 idag)

Vägde precis en rail, 10gram
Ett brev med 100g kostar 12kr så det kan jag bjuda på

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Inaktiv

åh tack så hemskt mycket! Har fan letat land och rike runt efter dessa rails! Jag mailar dig idag!

Permalänk

Lånar tråden lite. Är också på jakt efter dessa rails så om nån mer har såna liggandes är jag intresserad. ☺

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk

Jag kan kika imorgon, har haft både en dragon tower och medium (?) Skicka ett PM för att påminna mig så kan jag kolla vad jag har liggandes...

Permalänk
Medlem

Jag har nog också hemma från ett big tower -06.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...