Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 52: Geforce GTX Titan, Sony Playstation 4 och Crysis 3

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 52: Geforce GTX Titan, Sony Playstation 4 och Crysis 3

Veckan lider mot sitt slut och redaktionen firar med ett nytt avsnitt av Fredagspanelen. På kvällens agenda står axplock från nyhetsflödet, senaste nytt från testlabbet samt diskussioner runt både Wywallet, Playstation 4 och kommande Cebit-mässan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fredagen är räddad! Öppnar en öl och en chipspåse

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Permalänk
Medlem

Yay! Godis, läsk, glass, pizza, pommes och chips, CHECK

Häng med, för NU KÖR VI!!!!!

Permalänk
Medlem

Det är något slags högfrekvent surr i bakgrunden när ni talar.
Högst irriterande

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Sen middag kycklinggryta med linser!

Edit: Blir mer och mer sugen på att skaffa mig en telefon med Intel i.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Medlem

Glass, läsk och fredagspanel ..... Helgen kan börja.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Paprikum:

Det är något slags högfrekvent surr i bakgrunden när ni talar.
Högst irriterande

Ja, vi ber om ursäkt för det. Lång historia kort, en ersättningsladdare till videokameran har visat sig vara defekt och ger ett konstant surrande ljud i bakgrunden. Jag tog bort det så mycket jag kunde i efterhand, men det gick inte helt.

Ljudet kommer inte vara med i framtida klipp, vi ska ersätta ersättningsladdaren..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ch|CkeN:

Yay! Godis, läsk, glass, pizza, pommes och chips, CHECK

Häng med, för NU KÖR VI!!!!!

Shit, matkoma bara av att läsa det där

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-accelerated_PhysX_support:

ARMA 3
Batman: Arkham Asylum
Borderlands 2
Hawken
Mafia II
Metro 2033
Metro: Last Light
Mirror's Edge
PlanetSide 2
Unreal Tournament 3

De var de jag kännde igen på listan.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ja, vi ber om ursäkt för det. Lång historia kort, en ersättningsladdare till videokameran har visat sig vara defekt och ger ett konstant surrande ljud i bakgrunden. Jag tog bort det så mycket jag kunde i efterhand, men det gick inte helt.

Ljudet kommer inte vara med i framtida klipp, vi ska ersätta ersättningsladdaren..

På så vis! Uppskattar informationen.
Nu tänker jag återgå till veckans höjdpunkt

Trevlig helg på er, gott folk!

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Trevligt! Måste bara fråga, hur gick det med "Hemma hos..?"
Lät riktigt kul, hoppas att ni tar tag i det igen!

Permalänk
Medlem

Härligt, förresten måste alla skriva varenda vecka att de har öl, pizza m.m. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Härligt, förresten måste alla skriva varenda vecka att de har öl, pizza m.m. ?

Ja, det är tradition att lista vilken sorts måltid man vill förtära till detta! Det är ju trots allt det bästa som händer dom veckorna panelen kommer ut.
Tycker nästan att folk borde börja fota så dom kan bevisa att dom verkligen har det dom skriver, ibland känns det som att några bara skriver för skrivandets skull, detta är HELIGT!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Bra val på drickat, Emil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av voro12:

Trevligt! Måste bara fråga, hur gick det med "Hemma hos..?"
Lät riktigt kul, hoppas att ni tar tag i det igen!

Det kommenterades i någon gammal nyhet, projektet ligger tydligen lite på is till vidare.

Edit: #13186109

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli intressant med Avermedia-testet. Alltid kul med annorlunda produkter i testlabbet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Vart var den där WyWallet undersökningen?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kogster:

De var de jag kännde igen på listan.

och Planetside 2 har inget officiellt stöd för tillfället. Det buggade för mycket så det är avstängt och går bara att sätta på i en .ini-fil. Utevcklarna avråder från det för att det är buggigt. Så det spelet borde tas bort från listan tills de faktiskt får det att fungera.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Wunderbar, bara att ställa ölen på kylning och lufta whiskyn så blir det fredagsmys!
Och ja jag får unna mig hur mycket alkohol som helst, fyller tyvärr 30 i morgon och det gör inget om jag glömmer det.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Haha, att skriva vad man ska äta medans man tittar på fredagspanelen är tydligen tillbaka

Permalänk

Måste vara en av de mest episka fredagspanelerna någonsin.

...Geforce GTX Titan
...Sony Playstation 4
...Crysis 3
...var är systempåsen nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

...var är systempåsen nu igen?

Den står till höger om skärmen här iaf

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Grym video.. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Härligt, förresten måste alla skriva varenda vecka att de har öl, pizza m.m. ?

De vill gloata lite, det vill man alltid göra när man spenderar ½ sin inkomst på en dag

Permalänk
Inaktiv

Toppen igen, ni förgyller hela veckan!

En önskan; om ni har möjlighet så fråga ev. representanter från Steelseries på CeBIT om tangentborden 6gv2 och 7g och hur de har åtgärdat problematiken kring att deras tangenter, och texten på tangenterna i synnerhet, upplevs "lortiga" efter bara ett par timmars användning/spelande. Detta härrör till en vanlig tillverkningsteknik men är samtidigt tyvärr synonymt med Steelseries annars väldigt fina tangentbord.

Om Jonas har ett korståg mot chassidörrar har jag ett mot undermåliga tangenter...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Grym panel!

Såg att ni skulle recensera ett capturecard, jag rekommenderar skarpt att ni provar programmet Mirilis Action!
http://mirillis.com/en/products/action.html om ni ej har med detta i recensionen.

Visst, Fraps, Bandicam, Dxtory, Afterburner i all ära, men det här är enligt mig det bästa prestanda/kvalitetsprogrammet idag med minst performance-hit. Köpte en licens häromdan. Stödjer även hårdvaruaccelering med Intel QuickSync om man har ett moderkort + cpu med stöd för detta, i allmänhet känns programmet fräschare och snabbare än konkurrenterna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Yay fredag!

Hostmedecin, halstabletter, alvedon och vatten hade jag till denna panel.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

wywallet ''sämsta som finns'' ni använder det själva när man ska betala för marknaden

Permalänk
Medlem

Mmm Schnitzel....fan nu vart jag ju skitsugen på det, bratkartoffeln och en kall Bitburger! Får nog bli middagen i morgon

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983