SweClockers besöker Dustin Expo 2013

Permalänk
Melding Plague

SweClockers besöker Dustin Expo 2013

Nordens största IT-mässa Dustin Expo går av stapeln i Globen Annexet. SweClockers är givetvis på plats och vaskar fram guldklimparna i teknikdjungeln.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet Blir att kola på efter man kommit hem från jobet ikväll, om en sisådär 5 timmar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Härligt för oss som inte hinner med det! Mycket uppskattat!

Visa signatur

MacBook Pro Retina 15" 16GB 256GB

Permalänk
Medlem

Skönt med så många karismatiska, kompetenta och inte överdrivet säljtjatiga personer.

Monopol på Lenovos stora all-in-one dator verkar smart och kul, även den "externa" hårddisken från Seagate där man slapp kopieringsavgift.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oomm",

Tomas Intel// "Det kommer mer oomm".

Jonas// "Mycket trevligt"

Kan inte hålla mig!

Permalänk
Medlem

Kul och se hur besviken Jonas blev med Transformerns pris; 11-12 tusen. Tror han önskade en lägre summa med tanke på att skräpet innan kostade 12,5 tusen.

Pallade inte lyssna på Seagates "Östermalms schtekare". Irriterande röst på honom! Gaah!

Aja, blir spännande att se vad det finns på konsumentdagen på lördag!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Inslaget överträffade förra årets dustin expo. Kvalité framför kvantitet. Dock var musiken skönare förra året Bra jobbat gubbar!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Jag blev verkligen intresserad av 27"tums plattan.

Gubben gled in i bilden hahaha

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Tänkte ni på att fråga allas vår egen Ozzed om ni fick ha hans musik med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Aja, blir spännande att se vad det finns på konsumentdagen på lördag!

Alldeles för mycket folk kan jag garantera.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Klippet när gubben ville va med i bild får jag givetvis se på nyårspecialen om ca 8,5 månad.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Shit va han darra när han höll plattan.

Permalänk

Ska dit på lördag, hoppas inte att folkmassan är så stor!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk

Någon som ska dit och kan klämma lite och dela med sig vad dom tyckte om htc one?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Shit va han darra när han höll plattan.

Han kanske har social fobi eller likande? Vad är så märkligt med det?
av allt så kommenterar du just det..
Tillbaks till flashback med dig!

någon som vet om det är några roliga rabatter på komponenter under mässan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av axelweinar:

Ska dit på lördag, hoppas inte att folkmassan är så stor!

Det är då det är som flest, ledigheter osv. Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Han kanske har social fobi eller likande? Vad är så märkligt med det. av allt så kommenterar du just det.
Tillbaks till flashback med dig!

någon som vet om det är några roliga rabatter på komponenter under mässan?

Social fobi och säljare? Bra kombination.
Vaknat på fel sida idag eller?

Permalänk
Entusiast

När ni ändå var förbi i Asus monter och tittade på t.ex deras Fonepad, varför kollade ni inte på den nya PadFonen? Jag tror många tycker den är mycket mer intressant än en platta som man kan ringa med.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Shit va han darra när han höll plattan.

Han va nog pissnödig och tänkte nog passa på gå iväg men då kom Jonas o uppehåll honom ännu mer. hehe

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Fryser ni eller? jacka inomhus. aja ni kanske är lite snoriga kul att ni åkte dit i år igen

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Någon som ska dit och kan klämma lite och dela med sig vad dom tyckte om htc one?

Mycket spännande telefon. Välbyggd och ligger som en smäck i handen.
Gillar aluminium i skalet. Ger en premiumkänsla. Skärmen verkar vara riktigt fin och skarp. Inte mycket att klaga på den.
Mjukvarumässigt så vill jag skjuta den som bestämde att man inte kan stänga av blinkfeed. Usch och fy....

Jämförde mycket mot Xperia Z och jadu... Det blir inget enkelt val. Xperian ser jävligt flashig ut (tänk ifån 5) men pga storheten och skarpare kanter ligger den inte lika bra i handen.
Mycket trevligt med stöt, damm och vattentålig. Helt klart något som gör den mer säljande.
Fick även kika på mirrorcasting där man klonar bilden till en tv trådlöst. Helt klart ballt

Summerat något såhär kanske:

HTC One
+Aluminium vilket ger kvalité och byggkänsla
+Formatet är riktigt nice
+Riktigt bra skärm
-HTC sense kan ta sig någonstans och aldrig komma tillbaka. Speciellt blinkfeed
-Lanseringen ligger i framtiden
-Fattar inte startknappen på toppen. Visst är det ballt med ett ir-öga i den och så. Men kommer aldrig vänja mig...

Sony Xperia Z
+Fruktansvärt wow kring den (ifån5 liknande)
+IP klassat vilket gör att du kan bada med den!
+Underbar skärm här med
-Ligger inte riktigt lika nice i handen

Får se vilken det blir!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Avstängd

Seagates hybrid där man kan dela upp SSDn från den mekaniska delen verkar ju intressant. En fysisk disk med en partition på SSDn och en partition på den mekaniska delen.

Permalänk
Medlem

Bra program! Tyckte den stora surfplattan var häftig med att man kunde köra flera samtidigt som tex. monopol. Inget jag skulle köpt dock

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Proffsiga intervjuer! Mycket trevligt att lyssna och titta på

Permalänk
Skrivet av Blow:

Mycket spännande telefon. Välbyggd och ligger som en smäck i handen.
Gillar aluminium i skalet. Ger en premiumkänsla. Skärmen verkar vara riktigt fin och skarp. Inte mycket att klaga på den.
Mjukvarumässigt så vill jag skjuta den som bestämde att man inte kan stänga av blinkfeed. Usch och fy....

Jämförde mycket mot Xperia Z och jadu... Det blir inget enkelt val. Xperian ser jävligt flashig ut (tänk ifån 5) men pga storheten och skarpare kanter ligger den inte lika bra i handen.
Mycket trevligt med stöt, damm och vattentålig. Helt klart något som gör den mer säljande.
Fick även kika på mirrorcasting där man klonar bilden till en tv trådlöst. Helt klart ballt

Summerat något såhär kanske:

HTC One
+Aluminium vilket ger kvalité och byggkänsla
+Formatet är riktigt nice
+Riktigt bra skärm
-HTC sense kan ta sig någonstans och aldrig komma tillbaka. Speciellt blinkfeed
-Lanseringen ligger i framtiden
-Fattar inte startknappen på toppen. Visst är det ballt med ett ir-öga i den och så. Men kommer aldrig vänja mig...

Sony Xperia Z
+Fruktansvärt wow kring den (ifån5 liknande)
+IP klassat vilket gör att du kan bada med den!
+Underbar skärm här med
-Ligger inte riktigt lika nice i handen

Får se vilken det blir!

Ska börja med att tacka så otroligt mycket för att du delar med dig.
Jadu, det blir verkligen inte lätt att välja vilken mobil det blir att köpa i år.
För min del blir det att avvakta och gå till någon affär i framtiden och känna på dom olika flaggskeppen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Var på Cebit, fick inte se Transformer Book för att den hade inte släppts än. OCH SÅ FINNS DEN PÅ DUSTIN EXPO!?!?!? Buhu!

Permalänk

Kommer fingeravtrycken med på köpet?

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Shit va han darra när han höll plattan.

Big deal. Det var inte så farligt.
Ställ dig själv framför kameran nästa gång så får vi se hur mycket du darrar, lär inte kunna hålla den i handen överhuvudtaget.

Jonas ansiktsuttryck @ 18:15 var roligt

Permalänk
Medlem

vet inte heller

Var på mässan idag och kände på HTC one och Xperia Z. Har läst inte recensioner och tittat på lite videos innan jag gick dit. Helt ärligt blev jag inte klokare av att känna på dem. Såg ingen skillnad på skärmarna mellan dessa trots att one har högre ppi pga mindre skärm. One låg bättre i handen, hade mer tyngd och gav en mer solid och kvalitativ känsla. Z kändes lättare och inte alls lika bra. Gillade inte heller att Z var så kletig av fingeravtryck, något man slipper med One. Angående blinkfeed så påminner det mig om Pulse appen som jag använder dagligen, dock testade jag den bara snabbt. Har använt Iphone i 5 år och tycker fortfarande att det inte är samma flow när man zoomar eller scrollar i webläsaren, men det har hänt mkt sedan min senaste Android "HTC Magic" :D.

Jag tycker att du går förbi imårrn eller på lördag alternativt väntar till de finns i butik så att du kan testa dem själv :).

Permalänk
Medlem

Tycker ärligt talat att Dustin Expo är mera intressant än CES/Cebit om jag ska vara ärlig. I alla fall i år.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841