Fractal Design Define R4 problem med glapp i hörlursutgången.

Permalänk

Fractal Design Define R4 problem med glapp i hörlursutgången.

Har som sagt problem med glapp i hörlursutgången. Har redan fått en ny av Fractal för ca 3månader sen.
Köpte mitt chassi i mitten av december förra året.
Jag använder inte datorn att lana med utan den står på samma plats hela tiden.
Jag drar kanske ut kontakten och sätter tillbaka nån gång varje dag.
Det kan väll inte räknas som hårt användande?
Har dessutom en galet lång kabel till mitt headset så inte en chans att ja rycker i kontakten häller.
Är det fler ägare av Define R4 som har problem med glapp i hörlursutgången?

Permalänk
Medlem

Jag har XL och jag har samma problem men jag köpte en splitter så jag använder uttaget bak (på moderkortet) för mitt headset och mina högtalare

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

De kan man ju göra. Men tycker Fractal får fixa något som håller istället.
Därför vill jag ha massa svar för att bekräfta att det är fel på hörlursutgångarna som får de att gå sönder.
Gäller antagligen också mickingången. Men ja drar aldrig ur den så den håller än så länge.
Vill med andra ord ha underlag för att det är design/fabrikationsfel på produkten.
Om det nu är så vill säga.

Permalänk
Medlem

köpte nyss nya grejjer med R4 chassi. Va glappt direkt.... Lite synd då... orkar ju fan plocka ur allting för att skicka tillbaka chassit.
Mailade dock inet för att uppmärksamma om problemet. Fick dock autosvar då jag körde reply på gammal inet mail och denna va sjuk nu. Kanske skit samma då jag inte tänkt skicka tillbaka men men får väl se.

Permalänk
Medlem

Likadant på mitt chassi. Allt inhandlades och monterades och märker då att hörlursutgången är sne, trög och sprakar. Verkar vara så på en hel del kabinett. Kvalitetsbrist?

Jag ska iaf åka tillbaka till Inet och visa upp kabinettet så får vi se.