Ta bort tillverkares blockering av drivers.

Permalänk

Ta bort tillverkares blockering av drivers.

Hej Sweclockers, Hemlighet här.
jag har en Acer Aspire 7750G b-dator.
Sedan en tid tillbaka har jag haft problem med den i vissa spel, och ofta beror det på föråldrade drivers.
Men här e nu problemet:
Acer, i sin ''visdom'', har en block i datorn som gör att jag kan bara installera drivers som finns på deras hemsida.
Provat med att ta från AMDs hemsida direkt, men dom säger att jag måste ladda ner från Acers hemsida.
men dom idioterna har inte uppdaterat sina dirvers sen Januari 2012...
HUR tar jag bort denna jäkla block?

mvh Hemlighet

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemlighet:

Hej Sweclockers, Hemlighet här.
jag har en Acer Aspire 7750G b-dator.
Sedan en tid tillbaka har jag haft problem med den i vissa spel, och ofta beror det på föråldrade drivers.
Men här e nu problemet:
Acer, i sin ''visdom'', har en block i datorn som gör att jag kan bara installera drivers som finns på deras hemsida.
Provat med att ta från AMDs hemsida direkt, men dom säger att jag måste ladda ner från Acers hemsida.
men dom idioterna har inte uppdaterat sina dirvers sen Januari 2012...
HUR tar jag bort denna jäkla block?

mvh Hemlighet

Det är nog snarare AMD som inte har med Acers variant i sin lista över kort de har stöd för, sånt där är inte helt ovanligt för laptops. Dessutom är det inte helt ovanligt att de dessutom i det läget har rätt i att generiska drivrutinerna inte fungerar fullt ut om man nu lurar systemet (typiskt pillra till någon .inf).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Hemlighet:

Hej Sweclockers, Hemlighet här.
jag har en Acer Aspire 7750G b-dator.
Sedan en tid tillbaka har jag haft problem med den i vissa spel, och ofta beror det på föråldrade drivers.
Men här e nu problemet:
Acer, i sin ''visdom'', har en block i datorn som gör att jag kan bara installera drivers som finns på deras hemsida.
Provat med att ta från AMDs hemsida direkt, men dom säger att jag måste ladda ner från Acers hemsida.
men dom idioterna har inte uppdaterat sina dirvers sen Januari 2012...
HUR tar jag bort denna jäkla block?

mvh Hemlighet

Du behöver modifierade drivrutiner med ditt korts ID för att kunna installera, jag ska se ifall jag kan ordna detta

Jag håller på och försöker modda de senaste drivrutinerna från amd åt dig, hittade denna sida där det ska finnas färdiga som fungerar till din dator.

Permalänk
Skrivet av nakednakedguy:

Du behöver modifierade drivrutiner med ditt korts ID för att kunna installera, jag ska se ifall jag kan ordna detta

Jag håller på och försöker modda de senaste drivrutinerna från amd åt dig, hittade denna sida där det ska finnas färdiga som fungerar till din dator.

Tackar

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld