Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Söker Mobo med stöd för 2-way SLI/Crossfire och plats för 2 st PCIe-1x expansionskort

Permalänk
Medlem

Söker Mobo med stöd för 2-way SLI/Crossfire och plats för 2 st PCIe-1x expansionskort

Som titeln säger söker jag ett moderkort med följande egenskaper:

  • 2-way SLI/crossfire

  • 2 st PCIe-1x platser som är åtkomliga när man har 2 GPUer installerade

Anledningen till detta är att jag vill installera ett trådlöst nätverkskort och ljudkort. Jag verkar hittat en bra kandidat i GA-Z87X-D3H men är fortfarande lite osäker. Kommer man åt den sista PCIe-1x med GPUer som tar upp 2 slots? är det någon som har erfarenhet av just detta kort? Eftersom nätverkskort och ljudkort kostar närmare 900 SEK, ser jag helst att Mobo kostar runt 1000-1200

Alternativet är att gå på ASUS Z87-Pro som ju erbjuder ett 802.11n-kort integrerat samt den nya ljudkretsen ALC1150 *samt* plats för att uppgradera ljud och nätverk i framtiden. Är det någon som har erfarenhet av detta kort? Hur är ljudet och det trådlösa nätverket?

Vore tacksam för lite förslag och hjälp i frågan. Mobot ska vara grunden i en speldator med i5-4670K/i7-4770K samt R9 290X/780 som jag kommer att beställa i början på November.

Visa signatur

Allan, please add signature