Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dåligt ljud från mic i Skype och Mumble (PC360)

Permalänk
Medlem

Dåligt ljud från mic i Skype och Mumble (PC360)

Hej!

Jag har haft mitt Sennheiser PC360 rätt länge och har problem med att micen låter dåligt i Skype och Mumble. Har testat med 3 olika ljudkort och är samma problem. Just nu använder jag ett Creative Sound Blaster Z ljudkort. Problemet är att ljudet börjar spraka/klicka i Mumble och i Skype blir det mer som en robotröst. Detta är inte hela tiden. Det händer efter ett tag men ibland direkt. Det hjälper med att exempelvis starta om Skype men sen kommer det tillbaka.

Har testat att spela in med Windows Recorder och där låter det helt normalt, har dock inte testat mer än någon minut med det. Är det något som stör när datorn blir belastad eller något med internet?

Har läst lite om detta på Skypes hemsida och där står det att det kan vara problem med dålig internetanslutning. Jag har Bredbandsbolaget 100/10Mbit så jag kan inte tänka mig att det är internethastigheten?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850