Permalänk
Medlem

Vilken Go Pro passar mig?

Jag skulle behöva en go pro kamera. Den ska sitta på en hjälm (duh) men måste tåla att man slänger sig ner, springer, små duns utan att ramla av. skulle vara kul att filma det jag gör inom mitt yrke för att visa hemma, istället för att bara säga det över telefon.

är inte alls kunnig inom ämnet och förstår inte varför det skiljer tusenlappar mellan den billigaste och dyraste mm

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Olika kvalitet på filmer. Den dyraste är ju såklart den bästa, sök på internet istället för att se vilken som passar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag skulle behöva en go pro kamera. Den ska sitta på en hjälm (duh) men måste tåla att man slänger sig ner, springer, små duns utan att ramla av. skulle vara kul att filma det jag gör inom mitt yrke för att visa hemma, istället för att bara säga det över telefon.

är inte alls kunnig inom ämnet och förstår inte varför det skiljer tusenlappar mellan den billigaste och dyraste mm

Jag tror att HERO3+ SILVER skulle passa dig. Har själv HERO3 SILVER och filmar i 720p @ 60hz och är klart nöjd med bildkvalitén (iaf så länge det är ljust om det är mörk tappar den kvaliteten). 3+ är även snäppet värre än 3 då den klarar 1080p @60hz eller 720p @120hz! Den har även inbyggd WIFI så du kan styra kameran i en app via en smartphone. Så om du bara ska "hobby filma" för att det är kul och inte vill lägga så mycket pengar tror jag silver modellen skulle passa dig, men som ovan nämnde titta runt lite på nätet och skaffa dig en egen åsikt om vad det är du vill ha utav din kamera.