Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft visar upphottade Age of Mythology: Extended Edition för Steam

Permalänk
Melding Plague

Microsoft visar upphottade Age of Mythology: Extended Edition för Steam

Klassisk realtidsstrategi gör en comeback när Microsoft tillkännager att en moderniserad version av Age of Mythology ska släppas på Steam.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gillar vad MS håller på med. Tyvärr så spelade jag knappt AoE 2 re-maken, men kul ändå att dom släpper en uppiffad version. Priset kan man ju dock diskutera..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

199:- ? Inte en chans! Snacka om att mjölka pengar med hd-texturer.

Permalänk
Keeper of Traditions

Kommer bli ett självklart köp. Det var ett grymt roligt spel, även om AI:n var sådär härligt dålig ibland.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

En av mina favoriter från förr men kommer nog inte vilja betala 200 när jag redan har sakerna i hyllan, om än i sämre versioner. Får bli rea för en hundring eller så.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

JAA!! Inväntar Steam rean på denna!!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Fan vad jag längtat efter det här! Synd att det ska vara så dyrt för ett så gammalt spel men är förhoppningsvis fortfarande värt det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Efter deras flopp med AoE II HD så får det fan va. Acceptera inte skit!

Varför ska de då försöka bättra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Efter deras flopp med AoE II HD så får det fan va. Acceptera inte skit!

Varför ska de då försöka bättra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

På vilket sätt var det en flopp?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Yes! Älskar verkligen Age of Empire serien!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Lätt överpris, men kanske blir ett köp ändå. Vet inte hur många gånger jag spelat igenom originalet

Grymt bra spel!

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaaaaa! Min högsta önskan går i uppfyllelse! Det där spelet är hela min barndom!

Permalänk
Medlem

Blir lätt ett köp. Köpte AoEIIHD förut, och bara det är ju skoj som attan att LANa och ha kul i. Nostalgi i hög nivå.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, roligt att de lade till så många funktioner också!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka när det är Rise of Nations och eller Rise of Legends

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

100kr hade varit ett mer rimligt pris. Kan få mkt trevliga timmar ur spelet men 200kr stället andra krav.

Men kul att det inte läggs ner är en bra serie spel. AoE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Detta är ju inte enbart lite nya texturer. Spelet går att köra på modern hårdvara smärtfritt och steam workshop kommer att stödjas som gör installering av moddar löjligt enkelt. 200 spänn är helt klart värt om man gillar spelet.

Själv ångrar jag inte en stund att jag köpte AoE2 på steam för 25 euro. Har ett par hundra timmar loggat vilket får anses som väldigt mycket underhållning för så lite pengar. Spelet fick ju en fungerande onlinefunktion; det är 1000-3000 spelare online konstant så någon flopp är det verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Detta var ett jättebra spel, jag älskade det.

Vänta till en Steam-rea, köp det för 50 spänn ..... WIN!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

För oss som aldrig köpt spelet kan det nog vara värt pengarna. Jag själv har bara spelat demot av spelet när spelet var nytt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Age of Mythology var det sista riktigt bra spelet från den serien och min favorit efter AoE II.

Det som verkligen är bra är integrationen med Steamworks, båda expansion packs (hade bara originalet) istället för "bara" bättre grafik, även om det också välkomnas..

Tycker 199 är klart prisvärt. Bara moddarna ger ett enormt återspelningsvärde och förlänger spelets livslängd något enormt. Död åt DLC.

Permalänk
Medlem

Äntligen, bara suttit och väntat på det! <3

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Hjälpsam

Väldigt bra att de inte gör om för mycket, risken är annars att de förstör spelet, tänker främst på Master Of Orion II vs III.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Detta kommer jag nog skaffa. Tyckte i alla fall om det när de släpptes:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Flopp?

Det är EXAKT samma spel som originalet... fast lite "uppfräschad HD-grafik" och dessutom finns det ett nytt tillägg.

Alltså fortfarande ett av de bästa strategispelen som gjorts.

Jag håller med DavidtheDoom med att det floppade. Tyckte HD versionen fungerade skit jämfört med gamla + patcher på min något modernare Intelburk med 670. Hade problem med crasher och att grafiken "glitchade" ur nästan i varje spelsession. Vilket är väldigt synd, för precis som du säger så är "age of"-spelen verkligen bland de bästa RTS-spelen som någonsin släppts.

Permalänk
Medlem

Det var roligt på sin tid, bortsett från uppköandet av resurser vid åkrar och om man glömde det pga krig så fick man ett jävla jobb med att sätta upp dem igen. Fanns lite andra brister också men rätt ballt spel på sin tid.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hoppas på Age of Empires kommer också! Men det blir nog en köp av AoM.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Det har varit så svårt att hitta bra lir i Multiplayer i Age of mythology, så hoppas detta kan ändra det!

Helt klart bästa RTS liret efter AoE eran...

Permalänk
Entusiast

Är det något att ha 2014?
Spelade väldigt tidiga Age of Empires-spel men spelade aldrig det här spelet, är det bara roligt om man vill få lite nostalgi-kickar med HD-texturer eller är det faktiskt ett spel värt att spela?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Så jävla nice. Man blir så nostalgisk. Alla spel som släpps idag är så tråkiga. De var bättre förr.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Efter deras flopp med AoE II HD så får det fan va. Acceptera inte skit!

Varför ska de då försöka bättra sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Så tydligen räcker det inte med att spelet stödjer höga upplösningar, ett fungerande multiplayer-system, och att makten lämnades över till ett gäng utvecklare som respekterar spelet så mycket ett nytt expansionspaket kom till liv och rejäla balanseringar för att ta AoEII till seriös esportsnivå. Snacka om skandal!

Visa signatur

...