Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är en Fraktal Designe R4 för liten?

Permalänk
Medlem

Är en Fraktal Designe R4 för liten?

Läste i Datormagazin att de har på sin DMZ-Riggen bytt ut R4 mot XL R2 och skriver så här " Med detta chassie får du plats med avancerade kylarlösningar som är lite för utrymmeskrävande för R4".
Idag har jag en 775 sockel med en Thermalright Ultra 120 kylning med en ADDA fläkt. Kommer jag att få plats med detta i en R4? Och vad finns det för liknande lösningar när jag senare byter upp mig till Haswell som får plats i en R4?

Permalänk
Medlem

Höjden på din kylare är 160mm. Max höjd på kylare i en R4 är 170mm. Så det fungerar fint.
Dom flesta torn kylare är runt 165mm.

Jag tror dom tänker på avancerade vattenkyl lösningar, med lite stora radiatorer etc.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

du kommer få plats med allt utan problem om du inte byter till mer avancerade kylsystem precis som @zeleni är inne på. Jag har själv R4:an idag och tycker den är för stor för min smak, personligen ska jag byta till en mindre, men jag kommer inte heller köra några avancerade kylsystem än just vad jag har idag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic