En sista koll innan beställning

Permalänk
Inaktiv

En sista koll innan beställning

Hej en ny medlem här!

behöver en koll på denna kundvagn om allt är okej eller det är något som inte funkar med varandra.

ska vara en speldator som är lite "framtidssäker"

är lite osäker på chassit då jag funderar på att ändra ut 212 evon till h110/h100i och kan behöva ett tips på ett bra chassi som dom kan passa i, (vitt med fönster är att föredra) eller om 212 evo kan stå imot lite överclockning i framtiden.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6675712/2014-04-14

Permalänk

Hej. Jag är inte en så ny medlem, men jag håller på med mitt första stationära bygge (väntar på att mitt grafikkort ska anlända). Jag har valt ganska snarlika komponenter som du, fast lite mindre påkostat. Define R4, GTX 770, i5 4670K, samma moderkort etc.

Jag kan inte svara på om vattenkylningen passar i chassit, då jag inte har läst upp på vattenkylning vidare mycket. Men om du vill överklocka så tycker jag att en Hyper 212 Evo inte är det mest optimala. Jag rekommenderar en Noctua NH-U14S om du vill använda dig av en luftkylare. Sweclockers har en recension på den som du kan kika på. Den är ju nästan dubbelt så dyr som EVOn, men den kyler väl och låter inte mycket. Personligen så skulle jag föredra det över ett slutet vattenkylningssystem, för att det är både billigare (än h100i/h110) och man slipper en extra felkälla, nämligen vattenpumpen.

När det kommer till grafikkortet så skulle jag personligen välja MSI GTX 780 OC istället för EVGA-modellen. De kostar lika mycket, men MSIs modell är tystare, enligt ett test som NH har gjort. Värt att notera är att EVGA-kortet får högre fps, men har en rätt hög fabriköverklockning. Vill du klocka själv så kommer de närmare, men även där vinner EVGA med några frames i BF3. Det är självfallet helt upp till dig vad du väljer.

Permalänk
Inaktiv

Hej Powergösta.
Jag hade aldrig tänkt på att AiO kylarna är en till felpunkt och mer ljud nivå. Noctua NH-U14S kylaren såg fin fint ut dock kanske den är lite för tung för att inet ska kunna montera den (över 650g) annars är väl en sådan inte så svår att montera på själv eller?

Vad det gäller grafikkortet så har jag blivigt "förälskad" i Evga utseendet haha. Så blir säkert en sådan ändå

Tack så mycket för ditt svar. Blir nog en sådan cpu kylare (om inte inet kan montera så blir det till att kolla mycket youtube)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Noctuas kylare är mycket trevliga att montera OM du kommer åt med moderkortet på plats i chassit, FRÅGA INET detta för passar inte moderkorteshålet så måste du montera ut hele moderkortet. . . o då är det TOTALT meningslöst att betala 1000:- för montering!.

Ta den DVDn där du kan byta till vit front.

Behöver du inte WiFi så byt moderkort

Permalänk

Hej.

Det blir säkert jättebra med EVGA-kortet, det nådde högre fps än MSIs både fabrik och överklockad. Jo, Noctua-kylaren är för tung (935g med fläkt) om inet bara monterar kylare under 650g. Jag visste inte att de inte monterar tunga cpu-kylare. Monterar de vattenkylare då? Vattenkylning är inte nödvändigtvis mer högljutt än luftkylning, jag har för mig att de större modellerna är relativt tysta. Vad gäller den extra felkällan så är det bara relevant om någonting inte fungerar och kanske inte något man ska tänka för mycket på om man inte är vidare nojig.

Permalänk
Inaktiv

Läste att Evga ska släppa gtx 780 6gb.. kanske bättre man tar typ gtx 750 ti sc så länge tills 780 6gb kommer ut? 780 6gb kanske är bättre till 3 skärmar på 1080p. kan trycka in 750ti i min dator som jag har nu när 780 6gb kommer ut i affärerna så den blir inte liggandes i någon låda senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon240782:

Läste att Evga ska släppa gtx 780 6gb.. kanske bättre man tar typ gtx 750 ti sc så länge tills 780 6gb kommer ut? 780 6gb kanske är bättre till 3 skärmar på 1080p. kan trycka in 750ti i min dator som jag har nu när 780 6gb kommer ut i affärerna så den blir inte liggandes i någon låda senare

http://www.evga.com/support/stepup/

du behöver dessutom inte 6gb vram med ett 780.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte en H110 senast och det var den bästa kylaren jag har haft.

Permalänk

Om du inte har beställt ännu så har netonnet MSIs GTX 780 för 3490kr. Eftersom mitt kort ännu inte hade skickats så hävde jag köpet och la en beställning på 780n, kunde inte motstå priset. Om du kan montera grafikkortet själv så skulle jag rekommendera att spara 800kr där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av powergösta:

Om du inte har beställt ännu så har netonnet MSIs GTX 780 för 3490kr. Eftersom mitt kort ännu inte hade skickats så hävde jag köpet och la en beställning på 780n, kunde inte motstå priset. Om du kan montera grafikkortet själv så skulle jag rekommendera att spara 800kr där.

jävlar vilket pris. det brinner i fickorna men jag får hålla mig.