Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Funderingar. tacksam för svar!

Hejsan!

Har köpt på mig nytt grafikkort: geforce gtx 780ti och sen ett nytt moderkort: gigabyte GA-Z87X-SL socket-1150 och jag undrar hur måste jag göra för att få min dator att fungera som bäst? För jag måste väl ta bort mina gamla grafik rutiner som e på hårddisken? eller är det bara att sätta i cd skivorna man får med så ska allt bli bra?

Har 700watt nätagg så det ska väl vara okej? Vill bara inte sabba något i datorn o så. Så frågar er om svar!

Mvh Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du även bytt moderkort så rekommenderar jag att du faktiskt installerar om Windows, men de är ju bara vad jag brukar göra. Grafikkort åh andra sidan så räcker det att du avinstallerar gamla drivrutiner, jag brukar även köra Drivesweeper också för säkerhetsskull. Drivrutiner hittar du bäst på deras hemsidan. DVD/CD skivor som följer med är onödigt om du har Internet. Nätaggregat räcker gott och väl.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jo, visst ska de gamla drivrutinerna bort. Grafikdrivrutinetna tas bort med ett program så som DisplayDriverUninstaller, DDU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Okej! Skulle ni kunna länka sidorna som man kan ladda hem dom programmen? + har ingen koll hur man tar bort dom gamla drivrutinerna. Men kanske ni kan ge mig en länk till en bra sida där dom förklarar bra eller får jag lov att lämna in datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejfi:

Okej! Skulle ni kunna länka sidorna som man kan ladda hem dom programmen? + har ingen koll hur man tar bort dom gamla drivrutinerna. Men kanske ni kan ge mig en länk till en bra sida där dom förklarar bra eller får jag lov att lämna in datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.guru3d.com/files_details/display_driver_uninstaller_download.html

Varsågod!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejfi:

Hejsan!

Har köpt på mig nytt grafikkort: geforce gtx 780ti och sen ett nytt moderkort: gigabyte GA-Z87X-SL socket-1150 och jag undrar hur måste jag göra för att få min dator att fungera som bäst? För jag måste väl ta bort mina gamla grafik rutiner som e på hårddisken? eller är det bara att sätta i cd skivorna man får med så ska allt bli bra?

Har 700watt nätagg så det ska väl vara okej? Vill bara inte sabba något i datorn o så. Så frågar er om svar!

Mvh Daniel

Skickades från m.sweclockers.com

Ta drivrutiner från hemsidan, de på skivorna är gamla som fan.
http://www.geforce.co.uk/drivers

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Som taft redan sa i andra posten så borde du nog formatera om du även bytt moderskiva.
Finns flera guider här på forumen hur man gör, som du hittar genom att använda sökfunktionen.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Fy fan grabbar! Tack som fan! hoppas ni får en bra påsk pch och en fin helg! tack för alla svar och snabba svar!

Skickades från m.sweclockers.com