AMD Never Settle Forever återvänder

Permalänk
Melding Plague

AMD Never Settle Forever återvänder

Kampanjen Never Settle Forever återvänder, den här gången med ett bredare urval speltitlar än tidigare kampanjer. AMD introducerar även Indie-spel, som säljs i par i utbyte mot en spelkod.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sadface för mig och alla andra som köpt nya AMD kort innan idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persan96:

Sadface för mig och alla andra som köpt nya AMD kort innan idag

Inget att vara ledsen för, ni har ju nice grafikkort!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Precis som att man skulle få Battlefield4 till sitt 290x? Bullshit.

Permalänk
Medlem

Återintroducera? Never Settle "Forever"? Intressant.

Permalänk

Kung! Fick ju riktigt bra spel när jag köpte ett 7970 förra året, men nu med tanke på attt de säkert lägger till mantle spelen så blir det nog ett nytt amd kort i år

Permalänk
Medlem

Jag fick bf4 med mitt saphire r9 290 tri-x ,fast det stod inget om det när jag beställde kortet , dock en månad sen jag fick det.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av jondadoge:

Kung! Fick ju riktigt bra spel när jag köpte ett 7970 förra året, men nu med tanke på attt de säkert lägger till mantle spelen så blir det nog ett nytt amd kort i år

Ditt kort funkar ju ihop med mantle 😊
lika så mitt, 7950 oc, som funkar så fint i 1080p.
Dock känns det mindre skoj att äga ett hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Supreme Commander? Det var oväntat, men väldigt roligt att se!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Jag fick BF4 när jag köpte mitt 280X i januari

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt utbud.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Otroligt dåligt utbud.

Vet inte om troll då nvidia har ännu sämre utbud av spel med sina kort, och hur kan gratis spel vara dåligt ?.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Kul att man köpte sitt kort mellan dessa så att man inte får något av det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Vet inte om troll då nvidia har ännu sämre utbud av spel med sina kort, och hur kan gratis spel vara dåligt ?.

Vad har Nvidia med saken att göra? Jag kommenterar AMD:s "nya" utbud dvs. vad nyheten handlar om. När Nvidia bundlade spel till sina kort sist handlade det åtminstone om 3 nysläppta titlar, inte 4 år gammal skåpmat. "Never Settle"-kampanjen hade betydligt bättre utbud 2013.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Vad har Nvidia med saken att göra? Jag kommenterar AMD:s "nya" utbud dvs. vad nyheten handlar om. När Nvidia bundlade spel till sina kort sist handlade det åtminstone om 3 nysläppta titlar, inte 4 år gammal skåpmat. "Never Settle"-kampanjen hade betydligt bättre utbud 2013.

Kan ju hänga ihop med att det inte släppt så många exklusiva AMD-titlar. Betvivlar att du äger samtliga så varför klaga

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag fick 4 koder när med mina 4 r9 290, inte en enda kod fungerade och AMD har inte svarat när jag rapporterade detta på deras websida för några veckor sedan. Dessutom verkar många ha rapporterat samma problem på deras forum. Så jag litar inte riktigt på AMDs kampanjer längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Kan ju hänga ihop med att det inte släppt så många exklusiva AMD-titlar. Betvivlar att du äger samtliga så varför klaga

Så BF4 räknas inte då? Tycker att var och vartannat spel idag skyltar med AMD-loggan så lite fräschare utbud borde inte varit några problem. Äger själv alla utan Murdered och tror många andra sitter i samma sits med tanke på gamla spelen är och hur ofta de dyker upp i reor.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Riktigt bra att dom tar tillbaka detta! Var ju ungefär ett år sen de hade det, visste inte ens om det. Men beställde mitt HD7970 i god tid och fick då Crysis 3 och Bioshock Infinite utan extra kostnad.

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth Z77 | CPU: i7 3770k @3.9GHz | GPU: Gigabyte Radeon HD7970 OC | RAM: Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | PSU: Corsair GS600W 80+.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Återintroducera? Never Settle "Forever"? Intressant.

I see what you did there...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CheezeCup:

Riktigt bra att dom tar tillbaka detta! Var ju ungefär ett år sen de hade det, visste inte ens om det. Men beställde mitt HD7970 i god tid och fick då Crysis 3 och Bioshock Infinite utan extra kostnad.

Köpte Tomb Raider från nån AMD ägare på sajten för 150kr bra tag sedan, bra att kupongerna går att sälja samt blir juh lite återbäring för köparna vilket är alltid nice.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Tar ett företag betalt för en vara så är det för dyrt, bjuder man på spel(som i detta fall) så klagas det över att det är för litet utbud.
Dagens ungdomar och deras inställning till pengar, och hela tjafset med att allting ska vara gratis får i alla fall mig att tappa hoppet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tar ett företag betalt för en vara så är det för dyrt, bjuder man på spel(som i detta fall) så klagas det över att det är för litet utbud.
Dagens ungdomar och deras inställning till pengar, och hela tjafset med att allting ska vara gratis får i alla fall mig att tappa hoppet.

Generaliseringar får i alla fall mig att tappa hoppet.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Generaliseringar får i alla fall mig att tappa hoppet.

Så du tycker det är rätt att sitta och klaga över nånting du får gratis? Har varit stunder då det inte har följt med något spel överhvudtaget när man köper ett grafikkort och då hör man inte folk som klagar. Men så fort ett företag bjuder tillbaka nånting åt sina kunder så klagas det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Så du tycker det är rätt att sitta och klaga över nånting du får gratis? Har varit stunder då det inte har följt med något spel överhvudtaget när man köper ett grafikkort och då hör man inte folk som klagar. Men så fort ett företag bjuder tillbaka nånting åt sina kunder så klagas det.

"bjuder tillbaka nånting"... Det är simpel marknadsföring här bjuds inte på nånting, är du lika glad över telefonförsäljare som slänger på ett gratis paket strumpor när dom försöker lura på dig en värdelös tandborste? Det är alltid bra när företag "bjuder tillbaka".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Köpte Tomb Raider från nån AMD ägare på sajten för 150kr bra tag sedan, bra att kupongerna går att sälja samt blir juh lite återbäring för köparna vilket är alltid nice.

Klart de går att sälja, men det får man egentligen inte.

"Can I sell/buy my unique coupon code online?"

No. The offer may not be exchanged, sold, or redeemed for cash or other goods or services and may not be combined with any other offer, rebate, or discount. Sales of unique coupon code or game key codes from a participant to another party are prohibited, and may void the unique coupon code and game key codes.

Dold text

http://www.amd4u.com/radeonrewards/faq

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Klart de går att sälja, men det får man egentligen inte.

"Can I sell/buy my unique coupon code online?"

No. The offer may not be exchanged, sold, or redeemed for cash or other goods or services and may not be combined with any other offer, rebate, or discount. Sales of unique coupon code or game key codes from a participant to another party are prohibited, and may void the unique coupon code and game key codes.

Dold text

http://www.amd4u.com/radeonrewards/faq

Lustigt att alla spel-koder kör samma text. Finns inga metoder för att spåra koderna än.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tar ett företag betalt för en vara så är det för dyrt, bjuder man på spel(som i detta fall) så klagas det över att det är för litet utbud.
Dagens ungdomar och deras inställning till pengar, och hela tjafset med att allting ska vara gratis får i alla fall mig att tappa hoppet.

Ser hellre att det inte ingår någonting än att man får skräp från 2006 till sitt nya high-end-kort.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

"bjuder tillbaka nånting"... Det är simpel marknadsföring här bjuds inte på nånting, är du lika glad över telefonförsäljare som slänger på ett gratis paket strumpor när dom försöker lura på dig en värdelös tandborste? Det är alltid bra när företag "bjuder tillbaka".

Du känner inte själv att det är milsvida skillnad mellan ett sådant scenario och Never settle kampanjen?
Extremt irrelevant jämförelse.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Ser hellre att det inte ingår någonting än att man får skräp från 2006 till sitt nya high-end-kort.

Sluta vara så jäkla bitter och lägg ned tramset. Erbjudanden gör folk glada, handskas med det.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Inaktiv

Det här är i alla fall inte lika illa som nvidias free to play bundle. Förhoppningsvis så kommer det ett par nya titlar som man inte äger.