Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bose "limited edition" högtalare, behöver hjälp.

Permalänk
Inaktiv

Bose "limited edition" högtalare, behöver hjälp.

Så under vårstädningen hittade jag ett par högtalare ifrån Bose i förrådet, jag har dock ingen mer information utom att det står "limited edition" på dom.
Hur är det tänkt att man kopplar in dessa högtalare? Jag antar att jag behöver nån annan "låda", vad är det jag behöver för att kunna få högtalarna att funka? Här är två bilder på högtalarna om dem skulle vara till nytta.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

högtalarkabel?

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

Vanlig högtalarkabel (typ lampsladd) och sen till en förstärkare. Direkt till dator går inte...

Permalänk
Medlem

Du kan exempelvis koppla in dina högtalare i en receiver eller förstärkare för att sedan spela upp ljud genom dem.

Då köper du en sådan och använder vanliga högtalarkablar för att kopplingen.

Reciever
Förstärkare
Högtalarkablage

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

De är duktigt värdelösa utan tillhörande baslåda dock

Permalänk
Inaktiv

Så det som behövs är en förstärkare där högtalarna/(baslåda) kopplas in och sedan kopplas förstärkaren in i tv'n/datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173020:

Så det som behövs är en förstärkare där högtalarna/(baslåda) kopplas in och sedan kopplas förstärkaren in i tv'n/datorn?

Helt plötsligt har vi en TV i ekvationen. Normalt ansluter man signalkällor till förstärkaren, som sedan förstärker signalen innan den når högtalaren.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Rekordmedlem

Det är topparna till ett Acoustimass system du hittat, systemet är litet men låter inte särskilt bra även med basmodul eftersom det är för litet, men det är bara att koppla in dem till en förstärkare så lär du få ljud iallafall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.