Permalänk

Sony z2 när?

Hej jag är riktigt sugen på att skaffa ny mobil då jag har haft min samsung s2 i snart 3 - 4 år. Är rätt trött på samsung så jag tänkte prova Sony z2 när den kommer ut, men är det någon som vet när den lanseras här i Sverige?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Den finns i lager hos my trendy phone för ett fett överpris, annars är det vecka 19 som gäller.
Kolla även på Z1, det är inte så oerhört mycket som skiljer dom åt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Den finns i lager hos my trendy phone för ett fett överpris, annars är det vecka 19 som gäller.
Kolla även på Z1, det är inte så oerhört mycket som skiljer dom åt.

Mjaa det va inte så stor skillnad, men om det bar är 2 - 3 veckor kvar så tror jag nog att jag väntar på z2. Tänker att det är kul att ha något som precis har kommit ut på marknaden för en gångs skull

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adammcintosh:

Mjaa det va inte så stor skillnad, men om det bar är 2 - 3 veckor kvar så tror jag nog att jag väntar på z2. Tänker att det är kul att ha något som precis har kommit ut på marknaden för en gångs skull

Skillnaden är väl att kameran är Mycket bättre (pga bildstabilisering), skärmen är av modellisorten IPS vilket är bättre det med, 1 GB mer ram och bättre batteritid

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Skillnaden är väl att kameran är Mycket bättre (pga bildstabilisering), skärmen är av modellisorten IPS vilket är bättre det med, 1 GB mer ram och bättre batteritid

Ja och den har en snpadragon 801 och inte 800 som det är i z1

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Mjaa det va inte så stor skillnad, men om det bar är 2 - 3 veckor kvar så tror jag nog att jag väntar på z2. Tänker att det är kul att ha något som precis har kommit ut på marknaden för en gångs skull

Jo det är så sant.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Har Z1 och är grymt nöjd med den. Hårdvaran är redan extremt bra som den är (Snapdragon 800, 20.7MP kamera utan stabilisator) förutom skärmen som är av TFT LCD-typ. Z1 kostar i nuläget runt 4300 kronor, och går säkert ned till runt 3600-4000 efter Z2 finns i butikerna. Z2 kostar däremot 6000. Personligen tycker jag inte att 2000-2500 extra för en IPS-panel, marginellt snabbare kamera pga stabilisator, dubbla högtalare (som båda är rätt så burkiga) samt 2-4% snabbare processor är värt det priset.

TL;DR: Spara 2.5 tusenlappar genom att köpa en Z1 istället!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Ja och den har en snpadragon 801 och inte 800 som det är i z1

Annars kan man ju överklocka själv ^^
Om du är öppen för andra telefoner föreslår jag oneplus one och oppo find 7a (7 om du kan vänta några månader). Alla tre har Snapdragon 800/801 och kostar billigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Annars kan man ju överklocka själv ^^
Om du är öppen för andra telefoner föreslår jag oneplus one och oppo find 7a (7 om du kan vänta några månader). Alla tre har Snapdragon 800/801 och kostar billigt.

Japp, alternativt OnePlus One eller Nexus 5. Riktigt bra och prisvärda telefoner.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Har Z1 och är grymt nöjd med den. Hårdvaran är redan extremt bra som den är (Snapdragon 800, 20.7MP kamera utan stabilisator) förutom skärmen som är av TFT LCD-typ. Z1 kostar i nuläget runt 4300 kronor, och går säkert ned till runt 3600-4000 efter Z2 finns i butikerna. Z2 kostar däremot 6000. Personligen tycker jag inte att 2000-2500 extra för en IPS-panel, marginellt snabbare kamera pga stabilisator, dubbla högtalare (som båda är rätt så burkiga) samt 2-4% snabbare processor är värt det priset.

TL;DR: Spara 2.5 tusenlappar genom att köpa en Z1 istället!

Fast när Z1 först släpptes låg den runt 6 000 ~ 7 000kr om jag inte minns fel. Så 6 000kr för Z2 känns inte alls orimligt.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Fast när Z1 först släpptes låg den runt 6 000 ~ 7 000kr om jag inte minns fel. Så 6 000kr för Z2 känns inte alls orimligt.

6000 är inte orimligt från perspektivet att det är en helt ny flaggskeppsmobil, men i relation till Z1 så är det, mer eller mindre, orimligt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Japp, alternativt OnePlus One eller Nexus 5. Riktigt bra och prisvärda telefoner.

Jag skrev ju oneplus one.

Skrivet av XFTality:

6000 är inte orimligt från perspektivet att det är en helt ny flaggskeppsmobil, men i relation till Z1 så är det, mer eller mindre, orimligt.

Fast om man jämför med oneplus one som kostar hälften är det orimligt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag skrev ju oneplus one.

Fast om man jämför med oneplus one som kostar hälften är det orimligt.

1+1 är en kinatelefon från ett okänt märke, därför säljer de till ett pris som de gissningsvis knappt gör någon vinst alls på för att försöka få marknadsandelar. Sony, Samsung och HTC är välkända "premium"-märken som tar betalt för design och sitt märke och dessutom gör god vinst.

Jag förstår inte riktigt varför 1+1 blivit så hypad... du har kunnat köpa kinatelefoner i många år betydligt billigare än från de mer kända tillverkarna.

Oppo är samma sak, om priset spelar stor roll för dig, titta på Oppo och 1+1.

Jag köper alla mina telefoner via mitt företag så prisskillnaden blir minimal (under 2 000kr för Z2).

EDIT: Det är som med LG, de säljer sin G2 billigare än Samsung,Sony,HTC säljer motsvarande lurar p.g.a. att LG inte räknas som ett åtråvärt märke. Ingen hade köpt en LG-telefon för 6 000kr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hulle:

1+1 är en kinatelefon från ett okänt märke, därför säljer de till ett pris som de gissningsvis knappt gör någon vinst alls på för att försöka få marknadsandelar. Sony, Samsung och HTC är välkända "premium"-märken som tar betalt för design och sitt märke och dessutom gör god vinst.

Jag förstår inte riktigt varför 1+1 blivit så hypad... du har kunnat köpa kinatelefoner i många år betydligt billigare än från de mer kända tillverkarna.

Oppo är samma sak, om priset spelar stor roll för dig, titta på Oppo och 1+1.

Jag köper alla mina telefoner via mitt företag så prisskillnaden blir minimal (under 2 000kr för Z2).

EDIT: Det är som med LG, de säljer sin G2 billigare än Samsung,Sony,HTC säljer motsvarande lurar p.g.a. att LG inte räknas som ett åtråvärt märke. Ingen hade köpt en LG-telefon för 6 000kr.

/hulle.

Antagligen för att Oneplus One ska sälja en "märkestelefon" för priset av en "kinatelefon". Om det nu blir så på riktigt är ju en annan sak, jag väntar på recensioner innan jag säger för mycket.

Angående Z1 vs Z2, bara det faktum att man slipper den äckliga dammsamlande plastfilmen på Z2 gör att den är det självklara valet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Ja det står ju allt ifrån den 29-30 april 1:e maj i fler tal butiker o jag skickade ett mail till webbhallen och dom skrev att dom "kommer" uppdatera websidan början av nästa vecka. och dom vänta på besked ifrån distributören

Och jag ser nu att den redan finns i butiker, men dom släpper inte den förrens den 29:e står det.

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

1+1 är en kinatelefon från ett okänt märke, därför säljer de till ett pris som de gissningsvis knappt gör någon vinst alls på för att försöka få marknadsandelar. Sony, Samsung och HTC är välkända "premium"-märken som tar betalt för design och sitt märke och dessutom gör god vinst.

Jag förstår inte riktigt varför 1+1 blivit så hypad... du har kunnat köpa kinatelefoner i många år betydligt billigare än från de mer kända tillverkarna.

Oppo är samma sak, om priset spelar stor roll för dig, titta på Oppo och 1+1.

Jag köper alla mina telefoner via mitt företag så prisskillnaden blir minimal (under 2 000kr för Z2).

EDIT: Det är som med LG, de säljer sin G2 billigare än Samsung,Sony,HTC säljer motsvarande lurar p.g.a. att LG inte räknas som ett åtråvärt märke. Ingen hade köpt en LG-telefon för 6 000kr.

/hulle.

1+1 är ju hypad pga av att det är Cyangonmod om står för mjukvaran. Vilket enligt många är den bästa mjukvaran för Android (inkluderat mig själv.)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Jag tror på LG G3, ju mer jag läser om den desto trevligare känns den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

1+1 är ju hypad pga av att det är Cyangonmod om står för mjukvaran. Vilket enligt många är den bästa mjukvaran för Android (inkluderat mig själv.)

CM fungerar ju iofs rätt bra på vilken mobil som helst, så det är väl inget att bli svettig i byxorna av.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är inte själv alltför förtjust i CM. Jag har inget egentligen emot det heller, men ingenting för.

Gällande Z2, så verkar den ha kommit, här är en bild (tagen med Nexus 4) från mitt kök, t ex. Jag kan sätta en name/timestamp på den om ni vill..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/62187225/IMG_20140425_151...

Permalänk
Medlem

29/4 är relesen för alla stora leverantörer. De mindre verkar få av en senare batch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Hej jag är riktigt sugen på att skaffa ny mobil då jag har haft min samsung s2 i snart 3 - 4 år. Är rätt trött på samsung så jag tänkte prova Sony z2 när den kommer ut, men är det någon som vet när den lanseras här i Sverige?

Nu, typ.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2520842

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Typ. Har min i handen redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Typ. Har min i handen redan.

Jag gissar att du beställt från dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Jag gissar att du beställt från dustin?

Fick du ledtråden från min bild ovan? men, ja. Beställde 13/3, fick 25/4

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Fick du ledtråden från min bild ovan? men, ja. Beställde 13/3, fick 25/4

hehe har inte tittat på den bilden men tog för givet för dustin är de enda som har skickat ut tidigare än vad Sony tillåter.

För jäkligt att det ska vara så svårt att hålla tiderna. beställda 27/2 direkt efter den i stort sätt fanns att beställa, men men får väl se om Dustin får sig en varning av Sony, men troligen inte.

Permalänk
Medlem

Haft Iphone sen 07, så längta som attans tills z2 släpps

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Det som är lite segt är att det inte finns inbyggd funktion för trådlös laddning. Hade varit awsome så man slipper öppna flärpen för kontakten varje gång.

Edit: Eller har jag fel? Någon får gärna rätta mig isåfall.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det som är lite segt är att det inte finns inbyggd funktion för trådlös laddning. Hade varit awsome så man slipper öppna flärpen för kontakten varje gång.

Edit: Eller har jag fel? Någon får gärna rätta mig isåfall.

Nej det finns inte inbyggt. Däremot så finns det en laddkontakt med magnetfäste där du kan ladda utan att öppna någon lucka. Det krävs förstås specialladdare med rätt kontakt för detta, eller ett dockningsställ som också har magnetkontakten.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Nej det finns inte inbyggt. Däremot så finns det en laddkontakt med magnetfäste där du kan ladda utan att öppna någon lucka. Det krävs förstås specialladdare med rätt kontakt för detta, eller ett dockningsställ som också har magnetkontakten.

Låter iofs vettigt. Sådan borde ju gå att införskaffa för inte allt för dyr penning.
Ska troligtvis byta från min iphone efter massa år som iphone-användare. Så vi får väll se hur det blir i september när abonnemanget går ut.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Fick reda på att Halebop lämat paketet till Posten idag... väntar också...