Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Paket från USA

Tjenare vänner.

Jag har beställt ett par audioengine p4 samt en n22 från USA. Dessa paket kommer levereras hos en polare i USA som i sin tur kommer skicka vidare paketen till mig. Trots att det skickas som gåva kommer jag åka på momsen enligt tullverket. Vad ska jag göra för att få detta så billigt som möjligt? Sammanlagt väger allt som allt 7,5kg.

Moderatorer är välkomna att flytta tråd om nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Be honom att packa om varorna i en neutral förpackning om möjligt, och sen hoppas att inte tullen inspekterar och undersöker värdet på varorna. Det är inte vikten, utan värdet på varorna som tullen går på.
I och med att paketet skickas från en privatperson och inte en näthandel ökar chansen att slippa momsen.

Men man vet aldrig. Ibland åker man på moms/tull, ibland inte.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Be honom att packa om varorna i en neutral förpackning om möjligt, och sen hoppas att inte tullen inspekterar och undersöker värdet på varorna. Det är inte vikten, utan värdet på varorna som tullen går på.
I och med att paketet skickas från en privatperson och inte en näthandel ökar chansen att slippa momsen.

Men man vet aldrig. Ibland åker man på moms/tull, ibland inte.

Måste jag inte deklarera värdet? Har inte det med försäkring att göra?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tull/momsfiffel är brottsligt.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015