SLI fungerar inte, hjälp

Permalänk

SLI fungerar inte, hjälp

Hej. Började nyss spela Watch Dogs och Metro Last Light och tyckte jag fick dålig FPS. Kollade MSI Afterburner och såg att mitt andra kort inte jobbar alls. Det fungerar inte helt enkelt men visas t.ex. i Heaven Benchmark men jobbar ingenting.

Vad kan vara fel tror ni? Sli har funkat förr.

Drivisar: 337.88 Grafikkort: 2x 670.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Började nyss spela Watch Dogs och Metro Last Light och tyckte jag fick dålig FPS. Kollade MSI Afterburner och såg att mitt andra kort inte jobbar alls. Det fungerar inte helt enkelt men visas t.ex. i Heaven Benchmark men jobbar ingenting.

Vad kan vara fel tror ni? Sli har funkat förr.

Drivisar: 337.88 Grafikkort: 2x 670.

har du kollat i andra trådar?

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1201639-sli-fung...

Permalänk

Sökt runt lite. Hittar inget. Har jag pillat på någon inställning i Windows kontrollpanelen kanske?? SLI är iaf på men kort 2 jobbar inget.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat dina drivisar för ett tag sen? SLI blir deaktiverat när du uppdaterar så du måste sätta igång det igen.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Såhär ser det ut. Har nyligen uppdaterat mina drivrutiner. Kör med HyperSLI då mitt moderkort inte har SLI-stöd.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Såhär ser det ut. Har nyligen uppdaterat mina drivrutiner. Kör med HyperSLI då mitt moderkort inte har SLI-stöd.

då hypersli är ett hack och berövar nvidia licenspengarna dom får när moderkortstillverkare lägger in sli-stöd finns det ju viss risk att drivruntinerna detekterar det och stänger av andra kortet, har hypersli stöd för de drivrutiner du använder? kanske bäst kolla det först.

Permalänk
Skrivet av The-Architect:

då hypersli är ett hack och berövar nvidia licenspengarna dom får när moderkortstillverkare lägger in sli-stöd finns det ju viss risk att drivruntinerna detekterar det och stänger av andra kortet, har hypersli stöd för de drivrutiner du använder? kanske bäst kolla det först.

Fuck det var HyperSLI... Tack för tipset borde tänkt på det.

Problem löst.

EDIT: För er som har samma problem så ska DifferentSLI fungera. Jag hinner ej testa nu. http://www.techpowerup.com/forums/threads/sli-with-different-...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||