Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nystartad datorsupport sida (på engelska)

Permalänk
Medlem

Nystartad datorsupport sida (på engelska)

Så har precis hjälpt en engelsk bekant starta en online support sida
Skulle behöva lite hjälp av er sweclockers
Om ni skulle kunna vara så snälla och läsa igenom och kolla så att allt ser bra ut och om ni har några synpunkter på sidan
All support kommer att ske via mail, chat och teamviewer i dom fall det behövs
Just nu är vi 3st anställda eller agenter som det heter och sköts av oss via zendesk och zopim samt teamviewer
Killen som startat sidan har jobbat på BT i england (typ som englands Telia) som support tekniker
Priser och sådant kan komma att justeras

Då killen som ligger bakom sidan är en så kallad metall skalle eller "metal head" så heter sidan naturligtvis www.head-bangers.co.uk/

Så synpunkter?

//Peter A

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

inte för att vara elak men namnet på företaget... Man får ju inte direkt känslan "head-bangers... vad fint! Fjärrstyr gärna min dator och gör vad du vill!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Så har precis hjälpt en engelsk bekant starta en online support sida
Skulle behöva lite hjälp av er sweclockers
Om ni skulle kunna vara så snälla och läsa igenom och kolla så att allt ser bra ut och om ni har några synpunkter på sidan
All support kommer att ske via mail, chat och teamviewer i dom fall det behövs
Just nu är vi 3st anställda eller agenter som det heter och sköts av oss via zendesk och zopim samt teamviewer
Killen som startat sidan har jobbat på BT i england (typ som englands Telia) som support tekniker
Priser och sådant kan komma att justeras

Då killen som ligger bakom sidan är en så kallad metall skalle eller "metal head" så heter sidan naturligtvis www.head-bangers.co.uk/

Så synpunkter?

//Peter A

Tänker likt föregående talare på namnet. Head-Bangers låter mer som en butik för hårdrockare med diverse gitarrer, elbasar och trumpinnar, snarare än en sida för datorsupport

OBS(inte för att trampa på några tår med stereotyper utan tog endast de första tankarna som slog mig)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

inte för att vara elak men namnet på företaget... Man får ju inte direkt känslan "head-bangers... vad fint! Fjärrstyr gärna min dator och gör vad du vill!"

Skrivet av N0iZE:

Tänker likt föregående talare på namnet. Head-Bangers låter mer som en butik för hårdrockare med diverse gitarrer, elbasar och trumpinnar, snarare än en sida för datorsupport

OBS(inte för att trampa på några tår med stereotyper utan tog endast de första tankarna som slog mig)

Var faktiskt ett av dom första sakerna jag sa till honom men då vi annonserar först och främst genom en Metal baserad torrent sida (gratis annons) så tycker han att det passar bra
Ska fortsätta försöka övertyga han om att byta namn

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Hahaha, åh gud. Inte för att vara elak nu men min spontana reaktion när jag såg sidan var ett gott och högt skratt. Särskilt när den där banner med en skitglad snubbe på bild framför en dator med texten "HEAD BANGERS" kom upp.
För att jag ska ta er seriöst så måste ni byta namn. Verkar som att många håller med om det.

Så ni ska inte annonsera på andra sidor eller erbjuda era tjänster till folk som inte är metal-heads?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg vars syfte var marknadsföring och spridning av reflänk, detta är inte tillåtet enligt §9:

Citat:

§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Hahaha, åh gud. Inte för att vara elak nu men min spontana reaktion när jag såg sidan var ett gott och högt skratt. Särskilt när den där banner med en skitglad snubbe på bild framför en dator med texten "HEAD BANGERS" kom upp.
För att jag ska ta er seriöst så måste ni byta namn. Verkar som att många håller med om det.

Så ni ska inte annonsera på andra sidor eller erbjuda era tjänster till folk som inte är metal-heads?

Jo vi ska köpa annons plats på gumtree och ett par andra sidor
Namnbyte kommer inte på fråga tyvärr
Men namnet "makes more sense" så att säga när det är främst england vi siktar på främst som kundbas då chefen kommer från och bor i england

Skrivet av screamin-daemon:

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg vars syfte var marknadsföring och spridning av reflänk, detta är inte tillåtet enligt §9:

/moderator

Sorry
hade glömt bort det

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.