Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur får man google att sluta ändra i menyn?

Permalänk
Medlem

Hur får man google att sluta ändra i menyn?

Om jag söker på sverige så kommer kartor ligga närmst Webben-knappen. Söker jag på mat så kommer bilder ligga närmst. Går det ändra så att knapparna alltid är på samma ställe? Jag brukar nämligen inte läsa innan jag trycker och ofta så blir det fel!

Permalänk
Medlem

Så det är alltså inte bara jag som inbillar mig. Har kommit till kartor hur många som helst när jag klickar där bildknappen brukar vara av ren vana. Det här är ju bara ren idioti från googles sida.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Proffsmoddare

Hahaha då har man lärt sig nåt idag med!
Klickar alltid direkt om jag vet att jag ska kolla bilder. Tvivlat länge på mitt sikte med musen då jag kommit till kartor istället!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Avstängd

Och folk är förvånade över att de får virus, när de klickar utan att titta vad de klickar på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Och folk är förvånade över att de får virus, när de klickar utan att titta vad de klickar på!

Jag vill inte behöva läsa när jag är på Google. Det tar för lång tid om jag ska läsa allt jag trycker på.

Permalänk
Medlem

Ibland så försvinner bildsökningen helt, framförallt på telefoner, klickar man på den där rutiga menyknappen hittar man ju inget användbart. Och när vi är inne på ämnet, hur väljer man satellitläge på kartorna på datorn? Vill jag ha satellitläge numera så får jag använda telefonen eller Nokias here.com.

Permalänk
Medlem

Hos mig är det en stor knapp nere till väster, går inte att missa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Hos mig är det en stor knapp nere till väster, går inte att missa.

Det är det mycket långsammare Earth-läget. Hackar duktigt på gammal integrerad grafik. Men det funkade iofs nu. Jag har inte fått det att fungera på länge då det har krävt plugin. Vill ha satellitläget, jag vill kunna söka på kartor, bilder med mera direkt från googles startsida utan att först behöva göra en sökning för att komma till en sida med fler alternativ. Och jag vill ha samma menysystem på allt och på samma ställe. Som det är nu så är det värsta blandningen av olika typer av menyer på olika ställen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ser likadant ut hela tiden oavsett sökningar här?

Vad pratar ni om egentligen?

Vid 90% av sökningarna så är BILDER andra alternativet i menyn. Men så fort man söker på något som skulle kunna vara något geografiskt så lägger sig KARTOR där istället.

En sökning på en stad och sen välja att se bilder slutar alltså lätt med en kartvy istället. Smått irriterande.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är smidigt när "Maps" visas till höger om "Webb" när jag söker på exempelvis en geografisk plats. Men absolut tycker jag att detta kunde gå att ställa in efter egna preferenser.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Vid 90% av sökningarna så är BILDER andra alternativet i menyn. Men så fort man söker på något som skulle kunna vara något geografiskt så lägger sig KARTOR där istället.

En sökning på en stad och sen välja att se bilder slutar alltså lätt med en kartvy istället. Smått irriterande.

Hehe... nu efter några sökningar på olika saker så förstår jag. Vilket icke-problem.

Förstår varför det är gjort så.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hehe... nu efter några sökningar på olika saker så förstår jag. Vilket icke-problem.

Förstår varför det är gjort så.

Skojar du eller? Vet du hur många gånger jag råkat klicka på Kartor istället för Bilder när jag sökt på geografiska platser?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Titta vart du klickar?

Vet man om det så är det väl ett än mindre problem?

Det är ett problem oavsett. Som det fungerade tidigare när alla kategorier låg fast på ett ställe kunde man reflexmässigt välja den kategori man ville ha eftersom man hade lärt sig hur layouten var. Nu måste man stanna till och läsa kategorierna varenda gång vilket är hemskt tidsödande.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Google måste ha anlitat samma konsult som kom på idén att man ska hoppa mellan skrivbord och Metro i Windows 8. Större klåpare till GUI-designer blir svårt att hitta.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Titta vart du klickar?

Vet man om det så är det väl ett än mindre problem?

Någon som inte jobbar inom IT misstänker jag? Vet inte hur många changes jag har fått igenom för att tjäna 1-3 sekunder vid moment som görs 100-tals gånger dagligen..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10