Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Koppla Asus RT-N56U trådlöst till annan routher

Permalänk
Avstängd

Koppla Asus RT-N56U trådlöst till annan routher

Hej!
Jag vill koppla en Asus RT-N56U Routher trådlöst till en annan routher för att sedan kunna koppla både kabel och mina trådlösa enheter till den.

Dvs
Routher 1 <--> Trådlöst <--> Routher 2 <-- Trådlöst och kabel -->

Lite hjälp hur jag gör detta?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DanneManne88:

Hej!
Jag vill koppla en Asus RT-N56U Routher trådlöst till en annan routher för att sedan kunna koppla både kabel och mina trådlösa enheter till den.

Dvs
Routher 1 <--> Trådlöst <--> Routher 2 <-- Trådlöst och kabel -->

Lite hjälp hur jag gör detta?

Vilken router är den som ärr kopplad mot internet? RT-N56 eller "den andra"?

Det du vill är att omvandla den ena routern till en repeater. Finns alternativ i Asus router för att göra det smidigt, läs manualen så är det ganska självklart.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Det är RT-N56 som jag vill göra till en Repeater.

Har dock ingen manual kvar, har kollat lite inne i routhern men fattar inte riktigt.

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com/se/Networking/RTN56U/HelpDesk_Manual/

Frågan är dock om det går att få den i repeater-läge. Hittar inget i manualen

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att aktivera AP läget.
Då blir den en access punkt.
Gå in i routern via webb interfacet å aktivera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Är det inte bara att aktivera AP läget.
Då blir den en access punkt.
Gå in i routern via webb interfacet å aktivera.

Jo, men nu vill han köra den i repeater eftersom han inte har kabel mellan dem

Permalänk
Avstängd

Sökte lite och hittade en liten tråd om det: http://forums.hardwarezone.com.sg/next-generation-broadband-n...

Nån har typ gjort en egen firmware som man skulle kunna använda för att lösa problemet, så uppgraderade till den.

Nu är bara frågan hur man kopplar upp sig mot det trådlösa nätverk som har kontakt med internet rån routhern tro?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DanneManne88:

Sökte lite och hittade en liten tråd om det: http://forums.hardwarezone.com.sg/next-generation-broadband-n...

Nån har typ gjort en egen firmware som man skulle kunna använda för att lösa problemet, så uppgraderade till den.

Nu är bara frågan hur man kopplar upp sig mot det trådlösa nätverk som har kontakt med internet rån routhern tro?

Har inte använt den mjukvaran men man brukar ställa routern till repeater/klientläge eller liknande, sedan anger man vilket ssid den ska anslutas mot, knappar in ev kryptonycklar och sedan brukar det vara klart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Hmm ser inte ut att vara så lätt, finns det nån guid man kan kolla på kanske?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DanneManne88:

Hmm ser inte ut att vara så lätt, finns det nån guid man kan kolla på kanske?

Vet inte eftersom det i så fall måste vara nått för just den mjukvaran, lär man sig "principerna" så brukar det gå att få till funktionen eller så ser man rätt snart att det inte går att lösa, men nån kanske har den router/mjukvarukombinationen och kan göra en guide.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@DanneManne88: Tråden är llite gammal men undrar ändå om du kom fram till nån lösning, sitter nämligen i samma situation? Dvs, försöker göra rt56:an till en trådlös AP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MikeVanDyke:

@DanneManne88: Tråden är llite gammal men undrar ändå om du kom fram till nån lösning, sitter nämligen i samma situation? Dvs, försöker göra rt56:an till en trådlös AP.

Hej!
Kom aldrig framm till någon lösning dessvärre :/

Skickades från m.sweclockers.com