Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Går inte och installera Windows 7

Jag har en packard bell som jag vill installera windows 7 på windows 8 och problemet är jag kan inte boota usbn från start jag får inte den alternativ och i boot menu i bios ser jag inget namn där det står USB... men när jag installerar från skrivbordet får jag något felmeddelande när man trycker på ok så installerar den sen startar den om sen fortsätter inte installationen

Permalänk
Medlem

Från skrivbordet i windows 8, kan du inte installera Windows 7.

Börja med att gå in i bios och se om Secure boot går att stänga av.

Behöver inte stå USB i bootmenyn bara för att det är en USB sticka.
Är stickan bootbar?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Boot bara USB minnen bruka dyka upp bland hårddiskarna och precis som när man har 2 st Windows hårddiskar, 2 st USB minnen osv kopplad så måste man välja EXAKT vilken man vill starta från.

Leta upp något som har med hårddiskar att göra som leder vidare till en lista med konstiga modell namn som stämmer med vad du kopplat.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Från skrivbordet i windows 8, kan du inte installera Windows 7.

Börja med att gå in i bios och se om Secure boot går att stänga av.

Behöver inte stå USB i bootmenyn bara för att det är en USB sticka.
Är stickan bootbar?

Jag bootade stickan via Windows 7 USB programmet som är gjort av Microsoft

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Boot bara USB minnen bruka dyka upp bland hårddiskarna och precis som när man har 2 st Windows hårddiskar, 2 st USB minnen osv kopplad så måste man välja EXAKT vilken man vill starta från.

Leta upp något som har med hårddiskar att göra som leder vidare till en lista med konstiga modell namn som stämmer med vad du kopplat.

Det finns ett alternativ som jag tror har med usbn och göra men den bootar fortfarande inte från usbn