Nokia Lumia 920 hittar inte mitt nätverk Tele2

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 920 hittar inte mitt nätverk Tele2

Tjena!

Var i USA förra veckan och råkade få in saltvattenspray i simkortsutrymmet, då hittade inte mobilen nätverket. Rengjorde/torkade efter förmåga och efter det hittade mobilen det amerikanska nätet.

När jag kom tillbaka till Sverige kunde mobilen däremot inte hitta det svenska nätverket (Tele2).

När jag söker efter tillgängliga nätverk kommer ett antal alternativ upp varav inget är Tele2.

Har testat Sweden 3G, vilket inte fungerar.

Har någon varit i en liknande situation?

Är annars nöjd med min Lumia 920 så känns tråkigt att byta mobil.

All hjälp är väldigt uppskattad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Tjena!

Var i USA förra veckan och råkade få in saltvattenspray i simkortsutrymmet, då hittade inte mobilen nätverket. Rengjorde/torkade efter förmåga och efter det hittade mobilen det amerikanska nätet.

När jag kom tillbaka till Sverige kunde mobilen däremot inte hitta det svenska nätverket (Tele2).

När jag söker efter tillgängliga nätverk kommer ett antal alternativ upp varav inget är Tele2.

Har testat Sweden 3G, vilket inte fungerar.

Har någon varit i en liknande situation?

Är annars nöjd med min Lumia 920 så känns tråkigt att byta mobil.

All hjälp är väldigt uppskattad!

Har du testat 4G? Eller det kanske inte du har aktiverat? Har du möjlighet att testa med något annat kort, så man kan felsöka vad det är som strular?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Har du testat 4G? Eller det kanske inte du har aktiverat? Har du möjlighet att testa med något annat kort, så man kan felsöka vad det är som strular?

Har testat att sätta högsta hastighet till 4G, hittar dock ingenting annorlunda där. Har inte testat med ett annat kort. Nu har jag mitt simkort i min gamla Galaxy S2 med en trasig skärm istället :(.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns reparationsmöjligheter hos någon firma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

Någon som vet om det finns reparationsmöjligheter hos någon firma?

Testat med ett annat SIM-kort i din 920?

När det gäller reparation har jag svårt att se någon ekonomi i det... Om det inte räcker med rengöring av kontakterna i SIM-kortsfacket lär det bli dyrt och du hittar begagnade 920 på Blocket för 1500 kr (och de går säkert pruta ner några 100-lappar).

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]