Permalänk
Medlem

Behöver råd!

Hur bra är den här datorn?

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition...

Klarar den alla spel som är släppta just nu på högsta grafik och inställningar utan lagg?

Jag skulle säga ja, men vill höra vad ni andra tycker.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mumr1ken:

Hur bra är den här datorn?

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition...

Klarar den alla spel som är släppta just nu på högsta grafik och inställningar utan lagg?

Jag skulle säga ja, men vill höra vad ni andra tycker.

Aldrig i livet. Processorn hänger med ganska bra, men grafikkortet är långt ifrån att maxa nya titlar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Aldrig i livet. Processorn hänger med ganska bra, men grafikkortet är långt ifrån att maxa nya titlar.

Inte? Jag trodde det var ett bra grafikkort-

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Hjälpsam

när du skriver "spel som är släppta just nu på högsta grafik och inställningar utan lagg" kommer du få såna svar.

För att klara det du skriver så krävs det i mina ögon minst ett GTX780Ti helst två . .sen går vissa spel knappt att maxa utan lag hur vass dator du än har..

Sen är frågan " på högsta grafik och inställningar utan lagg " i vilken upplösning, i vilka fps osv

750Ti är ett bra budget kort som klarar runt 30fps i Bf4 på Ultra i 1080p . . jag anser +60fps krävs för att kalla det "utan lag" o det biligaste kortet som nästan når det är R9 290 för runt 3400:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Inte? Jag trodde det var ett bra grafikkort-

Visst är det ett bra grafikkort om man ser till strömförbrukning och pris/prestanda men varför tror du det finns folk som sätter 12000 kr och mer enbart på grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Inte? Jag trodde det var ett bra grafikkort-

Om vi säger såhär, mitt msi GTX 780 OC smålaggar i watch dogs i ultra och 1080p. Bf4 har ja ej testat, men bf3 kör det utan att svettas. Du kommer tyvärr inte komma långt med nya titlar med det grafikkortet...

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Om vi säger såhär, mitt msi GTX 780 OC smålaggar i watch dogs i ultra och 1080p. Bf4 har ja ej testat, men bf3 kör det utan att svettas. Du kommer tyvärr inte komma långt med nya titlar med det grafikkortet...

SKojar du?

Mitt AMD Raden HD 7850 klarar både Watch Dogs och BF4 på Ultra i 1680p UTAN lagg...

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mumr1ken:

SKojar du?

Mitt AMD Raden HD 7850 klarar både Watch Dogs och BF4 på Ultra i 1680p UTAN lagg...

I så fall har du låga krav på vad utan lagg innebär.

Ditt HD7850 är för övrigt ungefär lika bra som ett GTX 750Ti.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

I så fall har du låga krav på vad utan lagg innebär.

Ditt HD7850 är för övrigt ungefär lika bra som ett GTX 750Ti.

Utan lagg menas att det inte laggar och jag kan spela felfritt.
Men det här blir lite off-topic.

Så HD7850 är alltså lika bra som GTX 750Ti?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mumr1ken:

Utan lagg menas att det inte laggar och jag kan spela felfritt.
Men det här blir lite off-topic.

Så HD7850 är alltså lika bra som GTX 750Ti?

Ja, HD7850 är ungefär lika bra som ett GTX 750Ti. Jag tror att HD7850 är mer eller mindre samma kort som R7 265 om du kollar på nya kort. Med lite trixande kan du få en färdigbyggd dator med R9 280 för samma pris, med lite tur även ett R9 280X dvs om du kan hitta prylar på rea osv. Kan du bygga själv kan du få ännu bättre grejer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6991138/2014-07-31

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Jag kollar delar åt min kompis och varken han eller jag har kunskaper om att sätta ihop en egen dator :/

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Jag kollar delar åt min kompis och varken han eller jag har kunskaper om att sätta ihop en egen dator :/

montering ingår

sen ska du och din kompis veta att ingen här på sweclockers är född med den kunskapen
det är nåt man kan lära sig men försöker man aldrig och söker man inte kunskapen så får man dem heller aldrig

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

montering ingår

sen ska du och din kompis veta att ingen här på sweclockers är född med den kunskapen
det är nåt man kan lära sig men försöker man aldrig och söker man inte kunskapen så får man dem heller aldrig

Men man kanske inte vill lägga 7000-8000 kr på att "träna" på att sätta ihop en dator?
Han vill nog dessutom mest bara ha en ny dator så snabbt som möjligt, hans nuvarande är ... inte särskilt bra.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mumr1ken:

Men man kanske inte vill lägga 7000-8000 kr på att "träna" på att sätta ihop en dator?
Han vill nog dessutom mest bara ha en ny dator så snabbt som möjligt, hans nuvarande är ... inte särskilt bra.

Med kundvagnen ovan ingår montering. Så allt är precis lika färdigt när det kommer hem till din kompis som datorn från Komplett.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumr1ken:

Men man kanske inte vill lägga 7000-8000 kr på att "träna" på att sätta ihop en dator?
Han vill nog dessutom mest bara ha en ny dator så snabbt som möjligt, hans nuvarande är ... inte särskilt bra.

vilken idiot som helst kan ta körkort och släppa lös dem på vägar där det finns bilar värda hundratusentals kronor och dödliga människor

det jag vill uppmana dig och din vän är att ni åtminstone går in och läser hur man sätter ihop en dator sedan om ni tycker det verkar för svårt så lägger ni till montering

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry