Permalänk
Medlem

Asus VG248QE 144hz crossfire

Tjena.
Jag köpte mig en ny skärm , dock så blir det BSOD så fort jag sätter den på 144Hz. Alla andra Hz klarar den bra.
Tydligen så ska inte en brygga klara 144Hz , är det någon som kör crossfire och 2 bryggor med144Hz?
Har ju fått lära mig att man endast ska köra med en brygga
Taget från en annan sida " 7000 series crossfire actualy needs two crossfire bridges to not BSOD at 144hz "
Skumt , får väl inhandla en brygga till och testa.

*Edit.... Har nu testat med 2 bryggor och det fungera bättre , dock fick jag lite flimmer när jag spela eller titta på film så jag kör på 120Hz vilket räcker länge.

Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Jag köpte mig en ny skärm , dock så blir det BSOD så fort jag sätter den på 144Hz. Alla andra Hz klarar den bra.
Tydligen så ska inte en brygga klara 144Hz , är det någon som kör crossfire och 2 bryggor med144Hz?
Har ju fått lära mig att man endast ska köra med en brygga
Taget från en annan sida " 7000 series crossfire actualy needs two crossfire bridges to not BSOD at 144hz "
Skumt , får väl inhandla en brygga till och testa.

*Edit.... Har nu testat med 2 bryggor och det fungera bättre , dock fick jag lite flimmer när jag spela eller titta på film så jag kör på 120Hz vilket räcker länge.

Med vänlig hälsning / Mange

Har du hittat någon lösning?
Jag har testat med 2st bryggor nu, satt dom åt "rätt" håll, patchat pixel clock patchen och det verkar funka bättre.
Förut kunde jag inte ens boota upp windows utan att det fuckade.. Nu crashar allt när jag ska slå på en film istället

Såg nu att det funkar prima i VLC men inte i Windows Mediaplayer.. Kanske har nått med att göra att Pixel Clock patchen tar bort hardware acceleration..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Har du hittat någon lösning?
Jag har testat med 2st bryggor nu, satt dom åt "rätt" håll, patchat pixel clock patchen och det verkar funka bättre.
Förut kunde jag inte ens boota upp windows utan att det fuckade.. Nu crashar allt när jag ska slå på en film istället

Såg nu att det funkar prima i VLC men inte i Windows Mediaplayer.. Kanske har nått med att göra att Pixel Clock patchen tar bort hardware acceleration..

Tjena , lösning blev en brygga och 120Hz
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition