Första bygget, lite tips och hjälp hade uppskattats

Permalänk

Första bygget, lite tips och hjälp hade uppskattats

Hej, detta är mitt första självbygge, och jag har försökt hålla mig till en budget runt ungefär 14 000.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7111948/2014-09-01

Jag tar gärna emot lite råd om vad som hade kunnat förbättras och om allting kommer att fungera tillsammans.
Det jag funderar mest på är om jag behöver mer kylning och om det är värt att gå upp till en i7 istället för i5.

Tack!

P.S: Att få en keps på köpet är ju definitivt det bästa med bygget.

Permalänk

Jag har inte sån jättekoll på datorkomponenter men ett tips kan jag ge dig: välj en annan SSD! Samsung Evo 840 120GB är extremt prisvärd. Kingston bytte någon del i SSD:n så den blev sämre utan att meddela allmänheten (om jag minns rätt). Äldre recensioner kan man därför inte utgå efter då man kan säga att de angår en helt annan SSD. Hoppas jag var till någon hjälp

Permalänk
Skrivet av Hannes1234:

Jag har inte sån jättekoll på datorkomponenter men ett tips kan jag ge dig: välj en annan SSD! Samsung Evo 840 120GB är extremt prisvärd. Kingston bytte någon del i SSD:n så den blev sämre utan att meddela allmänheten (om jag minns rätt). Äldre recensioner kan man därför inte utgå efter då man kan säga att de angår en helt annan SSD. Hoppas jag var till någon hjälp

Det hjälpte! Kollade efter jämförelser mellan dom och alla verkar vara överens om att Samsungs är bättre

Permalänk
Hjälpsam

Tycker inte du skall ta Z87 o 4670K när Z97 o 4690K är nyare, bättre o kostar nästan samma