Något riktigt bra hemmabiosystem för max 15 tusen?

Permalänk
Medlem

Något riktigt bra hemmabiosystem för max 15 tusen?

Hejsan!
Sambon och jag kikar runt på lite hemmabiosystem.
Jag skulle ju självklart gärna vilja ha dessa små högtalare som går att fästa på väggen, alltså inga stolpar som står på golvet.
Vi tänkte på Harman Kardon system, vad har ni för erfarenheter av denna?

Det ska vara bra ljud i dem, såklart! Och gärna ligga på någonstans mellan 10-15 tusen!
Tack!

Visa signatur

Coraliiine.

Permalänk
Medlem

Högtalare: http://www.ljudfokus.se/show_prod.php?prodid=5687

Förstärkare, välj något som passar din ekonomi och har de funktioner du kan tänkas behöva:
http://www.ljudfokus.se/forstarkare/7-1-kanals-forstarkare/25...

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns ärligt talat inga bra system om du ska ha förkrympta högtalare, det är fysiskt omöjligt "stolpar" är inte så roliga de heller när det kommer till ljudkvalitet.
En kompromiss kan ju vara att köpa en receiver och ett par seriösa fronthögtalare men fuska och välja designhögtalare bak.
För 15 000kr kan du få ett välljudande system om du undviker allt vad små designsystem heter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag håller med mrgaffe, jag tycker man får mycket bättre ljud genom köpa lite dyrare golvhögtalare och köp sedan lite billigare och mindre surroundhögtalare istället för att bara köpa dyrare små högtalare.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag stämmer in i kören som förespråkar golvhögtalare plus en bra center och sen spara in lite på surroundhögtalarna.

Men om du absolut inte har någon möjlighet till detta (envis sambo?) så håller jag med Boss302 att XTZ gör trevliga grejer, dock kanske de är lite för stora för att vara små högtalare? Köpt till en vettig 7.2 receiver till det paketet så är du hemma!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -