[WordPress] Problem med att fetcha bilder från en viss taxonomy

Permalänk
Medlem

[WordPress] Problem med att fetcha bilder från en viss taxonomy

Tjenare än en gång kära SweCare...

Ny dag, nya problem. Idag försöker jag i WordPress hämta alla bilder från posts som tillhör en viss kategori i en custom taxonomy. Den kod jag har för tillfället är:

$taxargs2 = array( 'taxonomy' => 'events', 'pad_counts' => 0, 'hide_empty' => 0 ); $categories = get_categories($taxargs2); foreach ($categories as $category) { $fetchargs = array( 'post_type' => 'attachment', 'numberposts' => '1', 'post_status' => 'published', 'order' => 'ASC', 'orderby' => 'rand', 'tax_query' => array( array( 'taxonomy' => 'events', 'field' => 'slug', 'terms' => $category->slug ) ) ); $attachment = get_posts($fetchargs); var_dump($attachment); }

Jag har provat med allt jag kunnat komma på, men det går fortfarande inte framåt. Har t ex provat med 'events' => $category->slug istället för 'tax_query', men det har inte heller gett några resultat.

Därför vänder jag mig nu till er, i förhoppningen att det finns någon mer kunnig!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Hur ser din query ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Hur ser din query ut?

Detta körs utanför loopen, då get_categories är oberoende av loopen och därmed kan köras utanför.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye