Permalänk
Medlem

Dator delar till en vän

Tjena, jag har en kompis som har en trasig dator. Han spelar ej mycket utan gör mycket musik och behöver dessa delar
| Moderkort - CPU - GPU - RAM |

Det bör räcka med 8GB ram. Men jag fundera på vilket moderkort och CPU man ska köpa. Samt grafikkort behövs väl bara 1 GB?

Permalänk
Hjälpsam

Har han nån slags budget?

När du säger "spelar ej mycket" vad menas då, hur krävande spel spelar han?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Har han nån slags budget?

När du säger "spelar ej mycket" vad menas då, hur krävande spel spelar han?

Budget är ingen fara på. Han spelar inga spel typ som BF4, LoL eller något, men han spelar väl bara enkla spel.

Permalänk
Hjälpsam

Det jag funderar på o varför jag frågar är om han rent av klarar sig på Intels eller AMDs inbyggda grafik i sina CPUer.

Att skippa grafikkortet avlastar budgeten endel . . moderkort, 4-kärning CPU o 8Gb minne börjar runt 3000:- eller strax över

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Det jag funderar på o varför jag frågar är om han rent av klarar sig på Intels eller AMDs inbyggda grafik i sina CPUer.

Att skippa grafikkortet avlastar budgeten endel . . moderkort, 4-kärning CPU o 8Gb minne börjar runt 3000:- eller strax över

Det är väl bättre att köpa ett billigt grafikkort med 1GB. Han kör med ljud program som FL-Studio och lite sånt. Vetefan om det gör någon skillnad

Permalänk
Hjälpsam

på sätt o viss men köpa ett billigt grafikkort som knappt slår det inbyggda är lite att kasta pengarna i sjön.

Men kan göra varianter både med o utan grafikkort...har han ett ATX chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

på sätt o viss men köpa ett billigt grafikkort som knappt slår det inbyggda är lite att kasta pengarna i sjön.

Men kan göra varianter både med o utan grafikkort...har han ett ATX chassi?

Ja, han har ett ATX Chassi. Vet inte bara vilka delar man ska lägga in för det ska fungera bra med FL_Studio och andra program

Permalänk
Medlem

Bör väl räcka med
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7232624/pc55

för att klara av FL-Studio och andra musik program och lite annat xD