Windows 8.1, får inte mustangenter att fungera.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1, får inte mustangenter att fungera.

Hej!

Sitter på en HTPC med windows 8.1. Styr den nu via mus/tangentbord (bluetooth). Har börjat testa xpadder och tänkte aktivera styrning av musen via min xbox360 kontroll.

Om jag i xpadder aktiverar att ena analoga spaken ska vara styra musen så fungerar det bra MEN när jag stänger av min bluettoth mus så försvinner muspekaren.
Om jag aktiverar mustangenter och väljer att ena spaken är numkeys så kan jag inte styra musen oavsett alternativ. Ikonen för mustangenter visar att allt ska fungera och xbox360 kontrollen skickar 2-8. Men musen styrs aldrig utan det blir bara siffror.

Bästa vore att tvinga att musen syns alltid på något sätt men att få igång mustangenter skulle vara okej med. Har gått in i musinställningar och kollat så att "dölj musen när jag skriver" är avaktiverat. På min andra dator med W 8.1 och vanligt trådat tangentbord fungerar allting som det ska med mustangenter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd

Jo, det är ett problem. Ingen mus = ingen muspekare. En bekant hade samma problem fast han försökte styra med en mobilapp. Grejen är att varken appar eller xpadder emulerar en mus utan mus-input. En enkel lösning är att ansluta en mus eller en mottagare till en trådlös mus, du behöver inte ha själva musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, det är ett problem. Ingen mus = ingen muspekare. En bekant hade samma problem fast han försökte styra med en mobilapp. Grejen är att varken appar eller xpadder emulerar en mus utan mus-input. En enkel lösning är att ansluta en mus eller en mottagare till en trådlös mus, du behöver inte ha själva musen.

Hmm tråkigt. Har inga lediga usb portar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja, den inställningen synkroniseras med den "vanliga". Har testat via mui och kontrollpanelen. Har en svag känsla av att xpadder inte skickar korrekta numkeys eller något liknande.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB