Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 10 Tech Preview - Compability assistant

Permalänk
Medlem

Windows 10 Tech Preview - Compability assistant

Tjenare,

Någon av er som lyckats hitta en by-pass på compability assistant? Stör mig grymt på denna. Kan inte installera Norton.

Detta fungerade INTE (gpedit.msc):

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera HW Monitor på grund av detta

Permalänk
Medlem

Antivirus och liknande vet jag att man inte kan installera på såhär tidiga versioner.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Antivirus och liknande vet jag att man inte kan installera på såhär tidiga versioner.

Tro mig, det går. Jag körde Technical Preview av Windows 8, och på den kunde man installera t.ex. Norton. Frågan återstår alltså; Hur stänger man av Compability Assistant?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Tro mig, det går. Jag körde Technical Preview av Windows 8, och på den kunde man installera t.ex. Norton. Frågan återstår alltså; Hur stänger man av Compability Assistant?

jaså? o.O Jag vet att när jag körde W8 Tech Review så hade jag problem att installera Kaspersky. Efter lite googlande så kom jag in på deras forum där många andra hade samma problem. Kaspersky svarade med något i stil med att "eftersom Microsoft inte "licensierat" Windows 8 så vet inte Kaspersky-mjukvaran att det är ett giltit operativ som körs".

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

jaså? o.O Jag vet att när jag körde W8 Tech Review så hade jag problem att installera Kaspersky. Efter lite googlande så kom jag in på deras forum där många andra hade samma problem. Kaspersky svarade med något i stil med att "eftersom Microsoft inte "licensierat" Windows 8 så vet inte Kaspersky-mjukvaran att det är ett giltit operativ som körs".

Kan svära på att jag åtminstone körde Norton på betan av 8.1, och är ganska så säker på att jag körde Norton på Preview av Windows 8 också. På 8.1 minns jag dock att det var en del strul, men efter lite ominstallationer fick jag det att fungera till slut.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Kan svära på att jag åtminstone körde Norton på betan av 8.1, och är ganska så säker på att jag körde Norton på Preview av Windows 8 också. På 8.1 minns jag dock att det var en del strul, men efter lite ominstallationer fick jag det att fungera till slut.

Haha, jag tror dig Sätter knappast emot då jag inte var med när du installerade Norton Men nu har jag provat med både Bitdefender och Kaspersky, och som min tidigare erfarenhet så gick det inte att installera.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv

Avast fungerade inte idag men Bitdefender fungerade rätt så nyss.
Det kör nu så verkar ju gå bra..