Iphone 4S batteriproblem

Permalänk

Iphone 4S batteriproblem

Hallå! Lånade ut min Iphone 4s till en tjejkompis och när min kinalur slutade fungera fick jag tillbaka telefonen med totalt spräckt display och baksida. hade en vän som byte glaset åt mig. men jag märkte också att batterit är ur uselt sen jag fick tillbaka den från tjejkompisen så jag beställde ett nytt batteri på s24.se och satt i det igår i hopp om att det ska bli bättre, men icke sa nicke, telefonen suger batteri som bara fan. gjorde en DFU mode på den nu imorse, men hjälper inte. vad kan vara felet? har allt inställt på så bra som möjligt :/

har ni några tips får ni jätte gärna komma med dem!

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men vilken ios version har du?
Upplever nämligen liknade problem sen jag bytte till ios 8 på min 4s.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Även jag märkt samma med ios 8 på en 4s. Slukade batteri nått fruktansvärt innan jag sålde den. Min vanliga 4 med ios 7 kan ligga 1v och spela lite apple tv någon gång ibland utan några problem alls.

Riktigt förvånad över en 4 år gammal iphone varit igång 2 dygn och aktiv i 3 timmar. Har ändå 65% batteri kvar

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk

IoS 8.1 :/ kan man downgradera till IOS 7 nånting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yvallt:

IoS 8.1 :/ kan man downgradera till IOS 7 nånting?

Nope, inte möjlig pga att Apple inte tillåter det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

attans, hoppas Apple gör nånting åt det, enda sättet att använda telefonen är ju i princip om man har laddaren ansluten... rackarns äpple!

Permalänk

tror inte att Apple kommer någonsin tillåta användarna att "downgrade" ett IOS, dom tjänar inte pengar på det.
jag hade en iphone 4 men kände att jag var tvungen att köpa en ny telefon för att allt började bli riktigt segt och slukade batteri som bara den. jag kunde inte ens spela Plant vs zombies utan att uppleva lagg.
genom att pumpa ut nya IOS som kräver mer av telefonen så tvingar dom användarna att köpa nya telefoner för eller senare