Permalänk
Medlem

Uppgradering av Datorn

Tjena.

Harn en budeget på 5-6000kr och vill uppgradera datorn, Det jag sitter på just nu är taures från inet med 660gtx kort och i5 3570k @3.40ghz
Hade tänkt mig att köpa nytt kort och nätdel då det bara är 500w, eller ska jag köpa annat det jag inte vet därför vänder jag mig till er som är kunniga inom området.

Mvh/fredde

Permalänk

Det är lättare att hjälpa dig om vi får veta lite mer exakt vad du har för delar... har du nån länk till datorn du köpte eller en lista med alla komponenter?

Med den lilla infon du givit skulle jag bara köpa ett nytt grafikkort och klocka din processor lite om den börjar flaska... En 3570K hänger med bra fortfarande så ingen brådska att byta ut den! Köp ett GTX 970 för släng in det så är du good to go! (Ett 500W nätagg räcker bra för ett 970 så länge det är bra kvalité på det)

Permalänk
Medlem

tjena tack för svar:) kan skriva spec lista

cpu: i5 3570k ivy bridge 22nm
Ram: tror det e kingston ddr@ 800mhz 9-9-9-24
Nätagregat: colermaster 500w
Moderkortet msi z77a-s03

Permalänk
Skrivet av Redtzer:

tjena tack för svar:) kan skriva spec lista

cpu: i5 3570k ivy bridge 22nm
Ram: tror det e kingston ddr@ 800mhz 9-9-9-24
Nätagregat: colermaster 500w
Moderkortet msi z77a-s03

varför ska du uppgradera från första början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av erirot:

varför ska du uppgradera från första början?

vill ha bättre grafik och stabilare fps när jag spelar tex: bf4 osv

Permalänk
Skrivet av Redtzer:

tjena tack för svar:) kan skriva spec lista

cpu: i5 3570k ivy bridge 22nm
Ram: tror det e kingston ddr@ 800mhz 9-9-9-24
Nätagregat: colermaster 500w
Moderkortet msi z77a-s03

Köp valfritt gtx 970 så kan du lira det mesta på ultra i 1080p!! Nätagget räcker gott och väl så länge det finns rätt kontakter (2x6pin). Processorn borde inte heller vara något problem och skulle den börja flaska ditt grafikkort så är det superenkelt att klocka upp den i 4ghz eller mer!

Permalänk

Du skulle kunna köpa en bättre kylare till processorn om du tänker försöka dig på att klocka den så slipper datorn låta som en dammsugare....