Sony Xperia Z3 Compact Problem Hjälp!

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z3 Compact Problem Hjälp!

Hejsan,

Har skaffat mig Sony Xperia z3 Compact för en månad sen och hade Samsung S3 innan.

När jag bytte till Xperia Z3 Compact så märkte jag att chatt program som what´s up och facebook funkade segt..

När man skriver nåt och skickar iväg så tar det oftast jätte lång tid innan texten är blir skickad från mobilen och samma sak om nån skriver till mig..

Är dock lite osäker om det beror på mobilen men har aldrig haft nån problem med Samsung..

Har testat what´s up, facebook chatt, ICQ mm .. samma sak på alla..

Har gjort reparerad återställning av telefonen och allt är uppdaterat till senaste utan framgång.

Är det nån annan som upplever samma sak som jag?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazer:

Hejsan,

Har skaffat mig Sony Xperia z3 Compact för en månad sen och hade Samsung S3 innan.

När jag bytte till Xperia Z3 Compact så märkte jag att chatt program som what´s up och facebook funkade segt..

När man skriver nåt och skickar iväg så tar det oftast jätte lång tid innan texten är blir skickad från mobilen och samma sak om nån skriver till mig..

Är dock lite osäker om det beror på mobilen men har aldrig haft nån problem med Samsung..

Har testat what´s up, facebook chatt, ICQ mm .. samma sak på alla..

Har gjort reparerad återställning av telefonen och allt är uppdaterat till senaste utan framgång.

Är det nån annan som upplever samma sak som jag?

Tacksam för svar!

Har du ett litet plus vid batteriet? Det är strömsparläge och den fimpar datatrafiken och det kunna förklara att det tar lång tid och få meddelanden. Men det förklarar inte att skickandet tar lång tid.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Nej, har inget plus / sparläge / stamina mode på alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazer:

Nej, har inget plus / sparläge / stamina mode på alls..

Märker du nån skillnad på när datatrafiken går via wifi eller via abonnemanget?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Näe inget skillnad, lika segt..