Wordpress hemsida och inte blogg

Permalänk

Wordpress hemsida och inte blogg

Får krupp på wordpress är det någon som har en modern guide i hur jag gör om en blogg till webbsida i wordpress eller ett bra tema att utgå ifrån.
Eller hur skulle ni ha gjort på enklast sätt i wordpress?
Kan tillägga att det är crystone som står för webbhotellet. har dem några nya bättre lösningar på att göra en enkel hemsida?
Jag gillade den gamla enkla modulen som dem hade men den har dem nu tagit bort.

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Wordpress.org bland deras teman? Det finns inget enkelt eller kort svar att säga hur du gör om en blogg till en "webbsida". Det enklaste för din del låter som att hitta något tema som passar dina behov i deras arkiv. Om du inte kan PHP eller HTML/CSS då, vilket jag tvekar på om jag utgår från vad du skrev ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cryox:

Har du kikat på Wordpress.org bland deras teman? Det finns inget enkelt eller kort svar att säga hur du gör om en blogg till en "webbsida". Det enklaste för din del låter som att hitta något tema som passar dina behov i deras arkiv. Om du inte kan PHP eller HTML/CSS då, vilket jag tvekar på om jag utgår från vad du skrev ovan.

Bara sätta en sida som start. Oavsett tema. Kan inte bli enklare.

Inställningar -> Läsa -> En statisk sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Bara sätta en sida som start. Oavsett tema. Kan inte bli enklare.

Jo, det har du helt rätt i. Totalt glömde bort den funktionen. Finns f.ö bland Inställningar > Läsa sen ändra "Startsidan visar" till "En statisk sida" sedan väljer du den sida som du vill ska visas.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Bara sätta en sida som start. Oavsett tema. Kan inte bli enklare.

Inställningar -> Läsa -> En statisk sida.

Tack, men inte riktigt vad jag är ute efter det har jag redan fixat.
Menar nu har jag på sidan

senaste inlägg
senaste kommentar
arkiv

som enskilda länkar vill ta bort dem, det kanske inte går helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarfoto:

Tack, men inte riktigt vad jag är ute efter det har jag redan fixat.
Menar nu har jag på sidan

senaste inlägg
senaste kommentar
arkiv

som enskilda länkar vill ta bort dem, det kanske inte går helt enkelt

Stäng av i inställningar / modifiera temat. Du kommer hitta svaren enkelt på Google faktiskt hur du gör.

Permalänk
Medlem

Finns enormt mycket teman till wordpress, både gratis och sådana som kostar.

Själv gillar jag detta bland andra http://themeforest.net/item/karma-responsive-wordpress-theme/...
Har faktisk aldrig använt dom som följer med Wordpress.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300