Hjälp med case till datorn och vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hjälp med case till datorn och vattenkylning

Har lagt ihop denna : http://i.imgur.com/MSqnIeS.png

Om det är nåt ni tycker jag ska byta så säg till^

Men jag vet inte vilken låda jag skall skaffa, hadde tänkt ha vattenkyld CPU + 4 case fläktar. Men vet inte vilken låda eller vilket vattenkylningpaket.
Hjälp!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bembot:

Har lagt ihop denna : http://i.imgur.com/MSqnIeS.png

Om det är nåt ni tycker jag ska byta så säg till^

Men jag vet inte vilken låda jag skall skaffa, hadde tänkt ha vattenkyld CPU + 4 case fläktar. Men vet inte vilken låda eller vilket vattenkylningpaket.
Hjälp!

Vad fasiken ska du göra med datorn? Ska du spela spel så skaffa en i7 4790k och Z97. Mycket billigare och troligen bra bättre prestanda i spel. Sedan bör du satsa på ett GTX 970 eller 980 istället för ett 780ti.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Vad fasiken ska du göra med datorn? Ska du spela spel så skaffa en i7 4790k och Z97. Mycket billigare och troligen bra bättre prestanda i spel. Sedan bör du satsa på ett GTX 970 eller 980 istället för ett 780ti.

Jag vet men om jag väljer i7-4790K med LGA 1155, så måste jag välja Z97 med DDR3 RAM istället för DDR4.
Jag byte inte 780Ti x2 mot 980 x2 för att 980 är ännu svindyra

Men frågan återstår : Vilken låda och vilket vattenkylningspaket

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bembot:

Jag vet men om jag väljer i7-4790K med LGA 1155, så måste jag välja Z97 med DDR3 RAM istället för DDR4.
Jag byte inte 780Ti x2 mot 980 x2 för att 980 är ännu svindyra

Men frågan återstår : Vilken låda och vilket vattenkylningspaket

Självklart måste du välja LGA1150 med DDR3 då. Om du inte vet fördelarna med LGA2011-3 och DDR4 så har du troligen inte behov av det

Du väljer LGA2011-3 och 780ti men inte LGA1150 som presterar bättre i spel tillsammans med GTX980, som även de presterar bättre i spel. För en mindre peng totalt? Låter inte så vettigt.

Ska du spela så är din setup väldigt felprioriterad. Om du ska arbeta med tunga grejer på datorn så ska jag dock vara tyst, men skulle du göra det, så skulle du ännu en gång troligen veta om vad du behöver

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin