Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Jag hittar inte h-position, v-position eller stretch-inställningar?!? (Solved)

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte h-position, v-position eller stretch-inställningar?!? (Solved)

Hej!
Jag köpte precis en begagnad Fujitsu sl27t-i led skärm. När jag pluggar in den med hdmi i stationära datorn (jag kör AMD Catalyst control center) så blir det en svart ram på närmare 2-3cm runt bilden. Så jag skulle vilja "sträcka ut" bilden. Men jag hittar inga inställningar för detta. När jag ansluter skärmen till min bärbara dator så blir det inte så, hela rutan fylls. Vad är det jag missar?
Det finns en inställning på skärmen under Bildjustering som heter Expansionsläge, vilken har värdet Helbild, men vad jag än gör så tycks denna inställning vara utgråad.
Vore grymt tacksam för lite hjälp här.

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)

Permalänk
Medlem

Ändra skalning i CCC. Det ligger under "mina platta bildskärmar" om jag inte minns fel. Sätt den på 0/100% (något av dem är det). Testa sedan att pixelmappingen är korrekt med http://www.pixelmappat.nu/.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Jag har strulat med det här i över en timme, men med din hjälp funkar det. Grymt!

Visa signatur

Asus Prime Z270-A (bios 1009) | Intel i7 7700K | Noctua NH-U14S | 2x8MB Corsair Vengeance LPX 3000MHz | Asus GeForce GTX 960 4GB Strix DC2 OC | XFX XXX ProSeries850W, 80+ Bronze | Windows 10 Prof. (64bit)