Permalänk

nytt nätagg hittar inga hårddiskar

hej som rubriken lyder satte jag in ett nytt nätaggregat i min dator och allt flöt på bra sladdar ut sladdar in osv. sen när jag startade den så hittar den ingen bootdisk, tänkte då att jag måste missat någon sladd men så var det inte... efter div felsökningar så vet jag detta:

den hittar RAM, Processor och CDDVDROM utan problem men hårddiskarna är helt gone... det är en SSD och en HDD och hjälp vore otroligt uppskattat
bör tilläggas att det var samma Watt på nya nätaggregatet bytte för att det andra började blir lite dåligt

Permalänk
Skrivet av jonasnisse:

hej som rubriken lyder satte jag in ett nytt nätaggregat i min dator och allt flöt på bra sladdar ut sladdar in osv. sen när jag startade den så hittar den ingen bootdisk, tänkte då att jag måste missat någon sladd men så var det inte... efter div felsökningar så vet jag detta:

den hittar RAM, Processor och CDDVDROM utan problem men hårddiskarna är helt gone... det är en SSD och en HDD och hjälp vore otroligt uppskattat
bör tilläggas att det var samma Watt på nya nätaggregatet bytte för att det andra började blir lite dåligt

Vad har du för märke på den nya nätagget? Samt vad har du för övriga komponenter?
Ha bara det du behöver inkopplat och prova om datorn bootar. dvs ATX24pin, cpu 4 eller 8 pin, ström till grafikkort och endast den hdd/ssd där ditt operativsystem ligger.

Om du har möjlighet så posta även en bild på insidan så vi lättare kan se om något inte stämmer

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Hedersmedlem

Det var inte ett modulärt nätagg där du tog en genväg och återanvände de gamla kablarna? Isf är diskarna brunna om du har otur, eller kanske kan vakna om du använder medföljande kablar istället om du har tur, stor tur.

Om inte, lägg upp några bilder, det underlättar felsökningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

specsen

moderkort asus p6w ws professional, processor intelcore i7 3.06Ghz grafikkort gtx 770, RAM corsair 2x8 Gb nätagg (gamla) fractal design 1000W, (nya) corsair RM1000 Gold 80+, har tyvärr inte möjlighet med bild nu men ska försöka fixa det snart

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Det var inte ett modulärt nätagg där du tog en genväg och återanvände de gamla kablarna? Isf är diskarna brunna om du har otur, eller kanske kan vakna om du använder medföljande kablar istället om du har tur, stor tur.

Om inte, lägg upp några bilder, det underlättar felsökningen.

tror du att det kan vara värt att kolla med en ny hårddisk? se om den funkar för om den gör det är väl problemet löst? dock så använde jag de medföljande kablarna

Permalänk

edit ny hårddisk hittar den men den vill inte boota från CD? :S

Permalänk
Skrivet av WillBjorG:

Vad har du för märke på den nya nätagget? Samt vad har du för övriga komponenter?
Ha bara det du behöver inkopplat och prova om datorn bootar. dvs ATX24pin, cpu 4 eller 8 pin, ström till grafikkort och endast den hdd/ssd där ditt operativsystem ligger.

Om du har möjlighet så posta även en bild på insidan så vi lättare kan se om något inte stämmer

nu säger den istället CD-ROM priority no medium... hittar nya HDD dock