Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mekaniskt tangentbord gå från Svarta brytare till bruna?

Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord gå från Svarta brytare till bruna?

"Mekaniskt tangentbord gå från Svarata brytare till bruna?"

Funderar på att byta tangentbord från SteelSeries 6G v2 Mechanical Keyboard MX Black till Gigabyte Aivia Osmium MX Brown
(Eftersom det var så billigt nu på inet )

Och tänkte bara kolla om någon annan bytt från svara brytare till bruna och vad ni tyckte om det?

Har inte möjlighet att åka till en affär å kolla då jag är ute på resandefot mycket

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Jag har bruna brytare dock är det mitt första tangentbord. Men jag är sjukt nöjd med dessa brytare. Äger till både spel och att skriva på!!! Mvh

Permalänk
Medlem

Det är otroligt subjektivt.
Försök hitta något ställe att prova på! Det är enda sättet att veta om man gillar det eller inte.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag har bruna brytare dock är det mitt första tangentbord. Men jag är sjukt nöjd med dessa brytare. Äger till både spel och att skriva på!!! Mvh

... säger i stort sett varenda ägare av ett mekaniskt tangentborg oavsett brytare.

Jag blev också nyfiken på Gigabytes tangentbord, jag har dock ett Sidewinder X4 med membranbrytare nu. Jag kommer på måndag att åka till någon datorbutik och testa bruna brytare för att se om jag gillar dem. Men jag beställde ändå det från Inet för att inte riskera att det blir slutsålt pga det låga priset. På måndag har jag provat de bruna brytarna, gillar jag dem inte så skickar jag helt enkelt tillbaka tangentbordet.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Och tänkte bara kolla om någon annan bytt från svara brytare till bruna och vad ni tyckte om det?

Jag har visserligen inte bytt från svarta till bruna, men jag har testat de flesta ganska extensivt, och jag äger ett tgb med bruna brytare.
Jag anser att de är för lätta i fjädern. De känns tråkiga. De har en viss taktilitet, men den är inte tillräckligt påtaglig.
Dock så säger jag som alla brukar, då måste testa själv. Gärna under en längre period.

Permalänk

Jag gick från svarta till bruna och knappt någon skillnad alls... Inte så stor skillnad i motstånd, men den lilla "pluppen" på de bruna är inget negativt iaf Sen så varierar det ju såklart från person till person men jag tycker båda är lika sköna!

Permalänk
Medlem

Svarta när nog dom brytare jag ogillar mest, varje gång man använder dessa blir man förvånad över att dom är så in i H*****e tröga att trycka på
Bruna är lagom lätta och med liten feadback, blå OK också.

Mina favoritbrytare skulle vara som dom blå, men lite lättare att trycka ner.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp blev ett köp, skulle jag inte trivas med det kan man ju alltid ge bort det till någon när och kär

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Tror man vänjer sig vid det mesta, jag använder bruna varje dag och är nog min favorit brytare just nu men jag har inga problem med att använda röda, blåa med mera heller. Svarta däremot håller jag mig långt ifrån.