The Legend of Zelda Wii U

Permalänk
Inaktiv

The Legend of Zelda Wii U

Hittade denna spännande länk idag med en video på nästkommande Zelda till Wii U, min första tanke var "I want it right now!"

http://arstechnica.com/gaming/2014/12/new-wii-u-zelda-trailer-shows-link-horsing-around/

Kolla på världskartan dem visar, kommer det bli stort eller vad?

Zelda är min absoluta favorit serie, detta kommer bli ett maffigt äventyr.
Det verkar som 2015 kommer bli ett Zelda år, detta plus Majora's Mask 3D till 3DS.

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt nice ut. Dessutom Mario Maker. Little Big Planet fast i Mario-miljö låter väldigt lockande.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fett ut. Hoppas det inte blir för mycket tomma ytor utan fiender eller dungeons.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på videon från i helgen så är det nog dags för en samlingstråd ändå. Jag ser fram emot detta spel rejält!

Permalänk
Inaktiv

Det är alltid något speciellt med ett nytt Zelda spel!
Super Mario i all ära, men Zelda har alltid legat mig närmast om hjärtat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Det är alltid något speciellt med ett nytt Zelda spel!
Super Mario i all ära, men Zelda har alltid legat mig närmast om hjärtat.

Samma med mig. Zelda Wind Waker är bästa äventyr spel jag spelat. Ser ut som nya Zelda spelet har samma äventyr känsla som Wind Waker. Ser fram emot detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Jag älskade Twilight Princess för att det var så stort, om detta Zelda äventyr är ännu större är jag i sjunde himlen.
Tycker egentligen att det enda Zelda spelet som varit en besvikelse är Skyward Sword, alltså vad tänkte dem där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag älskade Twilight Princess för att det var så stort, om detta Zelda äventyr är ännu större är jag i sjunde himlen.
Tycker egentligen att det enda Zelda spelet som varit en besvikelse är Skyward Sword, alltså vad tänkte dem där?

Jag har precis börjat spela SS och inte kommit så långt men HERREGUD vad är grejen med Fi? Makalöst störande inslag, och överlag störande dialog när allting ska förklaras i överdrift flera gånger. Kommer det fortsätta såhär?

Hittills tror SS att spelaren är helt hjärndöd, har ett obefintligt minne och ingen egen initiativförmåga eller fantasi.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag älskade Twilight Princess för att det var så stort, om detta Zelda äventyr är ännu större är jag i sjunde himlen.
Tycker egentligen att det enda Zelda spelet som varit en besvikelse är Skyward Sword, alltså vad tänkte dem där?

Skrivet av Sweede:

Jag har precis börjat spela SS och inte kommit så långt men HERREGUD vad är grejen med Fi? Makalöst störande inslag, och överlag störande dialog när allting ska förklaras i överdrift flera gånger. Kommer det fortsätta såhär?

Hittills tror SS att spelaren är helt hjärndöd, har ett obefintligt minne och ingen egen initiativförmåga eller fantasi.

För mig är det tvärtom, Skywards Sword tycker jag är skitbra, men Twilight Princess gillade jag inte alls, nån jäkla moj som bräkade och störade sig precis hela tiden...

Wind Waker har jag inte spelat mer än några få minuter. Jag fixar helt enkelt inte att kontrollerna på Y axeln är felvända (för mig då), men jag skulle vilja spela det. Har hoppats på en uppdatering som fixar det, men det ser dystert ut...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

För mig är det tvärtom, Skywards Sword tycker jag är skitbra, men Twilight Princess gillade jag inte alls, nån jäkla moj som bräkade och störade sig precis hela tiden...

Wind Waker har jag inte spelat mer än några få minuter. Jag fixar helt enkelt inte att kontrollerna på Y axeln är felvända (för mig då), men jag skulle vilja spela det. Har hoppats på en uppdatering som fixar det, men det ser dystert ut...

Jag tycker att SS verkar vara ett bra zelda spel i övrigt men jag vill inte ha/behöver inte någon som berättar allting hela tiden, det borde vara valfritt att fråga när man kör fast istället.

Wind Waker är grymt bra, är nog min favorit i serien. Minns inte att jag hade något problem med kontrollen men det va ett bra tag sen med.

Jag förbokar (i princip) aldrig spel, Wind Waker var ett undantag och det lär nog detta Zelda med bli

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Det finns ju en skiva till Wii med alla (nästan alla iaf) gamla Mario spel 'Super Mario All-Stars', finns något liknande med alla gamla Zelda spel till Wii eller Wii U ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Det finns ju en skiva till Wii med alla (nästan alla iaf) gamla Mario spel 'Super Mario All-Stars', finns något liknande med alla gamla Zelda spel till Wii eller Wii U ?

Nej, det var många som hoppades på något liknande vid Zelda-seriens 25årsdag. Det närmaste är vad som släpptes för Gamecube i samband med Wind Waker lansering som bundlades med Collectors Edition. Zelda 1, 2, Ocarina of Time samt Majoras Mask ingick.

Kirby är den senaste serien som fått något liknande till Wii för 1-3 år sedan. Ganska komplett samling med mer eller mindre alla spel. Jag ser själv gärna fler sådana släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nej, det var många som hoppades på något liknande vid Zelda-seriens 25årsdag. Det närmaste är vad som släpptes för Gamecube i samband med Wind Waker lansering som bundlades med Collectors Edition. Zelda 1, 2, Ocarina of Time samt Majoras Mask ingick.

Kirby är den senaste serien som fått något liknande till Wii för 1-3 år sedan. Ganska komplett samling med mer eller mindre alla spel. Jag ser själv gärna fler sådana släpp.

Skulle nog köpa Zelda och Mega Man om det fanns sånna samlings versioner även om det bara var NES/SNES versionerna

Permalänk

Enligt N4G - (wii u delen) tar det 1.5 timmar att rida i maxfart från ena hörnet av kartan till andra hörnet. (givet rak väg).
sen nämnde dem i videon att kartan inte var det hela heller.

Blir den största spelvärdlden producerad. (rent storleksmässigt)

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spikfavoriten:

Enligt N4G - (wii u delen) tar det 1.5 timmar att rida i maxfart från ena hörnet av kartan till andra hörnet. (givet rak väg).
sen nämnde dem i videon att kartan inte var det hela heller.

Blir den största spelvärdlden producerad. (rent storleksmässigt)

Jag tror Fuel förblir störst länge till. Men att detta spel blir stort är det ingen tvekan om. Bethesdas spel kan vid en första anblick uppfattas vara stora men dessa springer man på liknande sätt fort igenom också tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

Enligt N4G - (wii u delen) tar det 1.5 timmar att rida i maxfart från ena hörnet av kartan till andra hörnet. (givet rak väg).
sen nämnde dem i videon att kartan inte var det hela heller.

Blir den största spelvärdlden producerad. (rent storleksmässigt)

World of Warcraft är rätt så stor värld den med
Felar nog två kontinenter på den kartan också.
http://www2.picturepush.com/photo/a/4168560/img/Anonymous/Aze...

Permalänk

Men hur lång tid tar det att rida i maxhastighet från ena delen åp wow kartan till andra delen av wow kartan? och är den verkligen realtime eller är det olika zoner som "laddas" in vid vissa tillflälen?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Om vi nu ska börja jämföra storlekar på världar är det få saker som slår Daggerfall. Någon som minns?

Visa signatur
Permalänk

Vi får ju avgränsa "jämförelserna" till spel i någorlunda modern historia med någorlunda ok grafik

edit googlade wow map size och jämförde med zelda u estimerade map zise

- wow 35 x 40 km

- zelda u "55 x 55 km" (minst) .

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Om vi nu ska börja jämföra storlekar på världar är det få saker som slår Daggerfall. Någon som minns?

Nej, du har ju rätt. Daggerfall är galet stort:

Fuel var en bra bit ifrån med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Jag har precis börjat spela SS och inte kommit så långt men HERREGUD vad är grejen med Fi? Makalöst störande inslag, och överlag störande dialog när allting ska förklaras i överdrift flera gånger. Kommer det fortsätta såhär?

Hittills tror SS att spelaren är helt hjärndöd, har ett obefintligt minne och ingen egen initiativförmåga eller fantasi.

Skyward Sword är antingen hatat eller älskat.
Personligen tycker jag att det är ett av de bättre zeldaspelen. Fi är helt underbar med fantastisk dialog!
Ser verkligen fram emot det nya spelet.
Är tanken att Link inte ska ha sin ikoniska tunic han haft sen 80-talet?
Ser ju helt galet ut utan!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

SS var bra men inte ett av de bästa Zelda spelen. Det var lite för mycket backtracking och styrningen var inte exakt nog tyckte iaf jag.

Wind Waker till Wii U och Link Between Worlds till 3DS är mina 2 favoritzelda

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

SS var bra men inte ett av de bästa Zelda spelen. Det var lite för mycket backtracking och styrningen var inte exakt nog tyckte iaf jag.

Wind Waker till Wii U och Link Between Worlds till 3DS är mina 2 favoritzelda

Jag har inte spelat LBW än, just nu håller jag på med Link's Awakening som jag inte spelar på 100 år. Fantastiskt bra spel!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt med stor yta, men något slags warpsystem måste ju komma (helst ganska tidigt in i spelet). Även om det ser riktigt härligt ut att rida omkring så blir det nog lite tradigt om man måste ta sig över långa avstånd för att komma vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Om vi nu ska börja jämföra storlekar på världar är det få saker som slår Daggerfall. Någon som minns?

Jajemän, Daggerfall var grymt. Även om det var buggigt som en Ubisoft-release!

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp.
Kunde de inte valt att texta videon istället för att dubba. Är det för att det är barn som inte är läskunniga som ska se videon också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Jag har inte spelat LBW än, just nu håller jag på med Link's Awakening som jag inte spelar på 100 år. Fantastiskt bra spel!

Jag tycker det är svårt att ranka Zelda-titlar, nästan alla är ju tokbra. Men Links Awakening? Jag tror faktiskt det är nummer ett för mig. Inte första Zelda-spelet jag spelade men troligen den jag sögs in i mest. Underbar att spela då när den kom och lika underbar nu runt 20 år senare att spela på 3DS. DX-utgåvan hade jag inte spelat innan vilket var ett ganska stort och trevligt lyft. Alla de senare portabla Zeldorna tycker jag överlag varit bra men den första är verkligen speciell.

LBW är klart värt att spela med, det lite annorlunda upplägget var ganska uppfriskande faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag hade lite svårt för Skyward Sword faktiskt. Speciellt "molnvärlden", som jag tyckte var den minst tilltalande Zelda-världen jag någonsin varit i. Tanken är underbar, att folket som bor i en värld långt över molnen inte känner till världen nere på ytan (och vice versa, om jag minns rätt). Väl nere på marken trivdes jag mycket bättre. Men den lilla byn uppe bland molnen.. jag kan inte sätta fingret på vad den var, den var inte direkt ful eller så.. det var helt enkelt inte trevligt att vara där, det kändes som ett "måste" och jag längtade bara att få komma ner på marken igen.

Nya spelet ser underbart ut. Kan det blir bästa Zelda 3D spelet tro?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Jag hade lite svårt för Skyward Sword faktiskt. Speciellt "molnvärlden", som jag tyckte var den minst tilltalande Zelda-världen jag någonsin varit i. Tanken är underbar, att folket som bor i en värld långt över molnen inte känner till världen nere på ytan (och vice versa, om jag minns rätt). Väl nere på marken trivdes jag mycket bättre. Men den lilla byn uppe bland molnen.. jag kan inte sätta fingret på vad den var, den var inte direkt ful eller så.. det var helt enkelt inte trevligt att vara där, det kändes som ett "måste" och jag längtade bara att få komma ner på marken igen.

Nya spelet ser underbart ut. Kan det blir bästa Zelda 3D spelet tro?

Själv älskar jag generellt städer i molnen. Jag vet inte om det har med intrycken som Chrono Trigger lämnat efter sig men jag finner dessa vara extremt mysiga på något vis.

Jag är väl inte ensam om att med glädje minnas Kingdom of Zeal och den underbara låten Corridors of Time?

Och.. med lite riktiga instrument:

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Själv älskar jag generellt städer i molnen. Jag vet inte om det har med intrycken som Chrono Trigger lämnat efter sig men jag finner dessa vara extremt mysiga på något vis.

Får mig att tänka på Nimbus Land i Super Mario RPG som var en stad i molnen där Mallow kom ifrån:

Har snart spelat igenom Majora's Mask 3D 100% och har nyligen börjat med A Link Between Worlds och Ocarina of Time 3D igen.
Kanske ska spela igenom Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima (The Legend of Zelda: Link's Awakening) när jag får det nu i veckan till Super Game Boy på Super Famicom.

Hoppas hoppas att The Legend of Zelda Wii U släpps i år för nu är hypen här riktigt stor.
Link ser riktigt badass ut:

Dold text