Går detta att göra med en Androidtelefon?

Permalänk
Medlem

Går detta att göra med en Androidtelefon?

Jag skulle vilja para ihop telefonen med datorn, och använda ett headset till datorn istället för en liten handsfree till telefonen. Det vore smidigt om man kunde ha ett program i datorn som fungerade som "telefon", dvs att man slog in numren, ringde upp osv, och att själva telefonen bara var parkopplad via blåtand eller usb.

Ungefär som att jag skulle sitta och ringa via Skype på datorn, fast via telefonen istället.

Är det någon som vet om det går att lösa?

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk

AirDroid möjligtvis. Tror att det skall ha stöd för samtal och SMS via datorn.

Har inte testat själv dock.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdro...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolle:

Jag skulle vilja para ihop telefonen med datorn, och använda ett headset till datorn istället för en liten handsfree till telefonen. Det vore smidigt om man kunde ha ett program i datorn som fungerade som "telefon", dvs att man slog in numren, ringde upp osv, och att själva telefonen bara var parkopplad via blåtand eller usb.

Ungefär som att jag skulle sitta och ringa via Skype på datorn, fast via telefonen istället.

Är det någon som vet om det går att lösa?

När det gäller telefonen så finns de Blåtandshandsfree som kan kopplas till två enheter samtidigt.
Så då skulle du kunna ha de kopplat till telefonen och datorn samtidigt.
När de gäller att ringa från datorn så kanske denna funkar?
https://play.google.com/store/apps/details?id=justPhone.remot...
Har inte testat den själv men ser ju ut att göra det som du önskar.
Jag kör själv pushbullet för att få alla notifications till PC:n men den hanterar tyvärr inte telefonsamtal.

Permalänk
Medlem

Klart intressanta tips, tackar!

När jag sitter och ringer har jag ett mindre handsfreeset som ju funkar, men det vore bekvämare om jag kunde använda mitt Logitech PC 350 istället. Bättre ljud och komfort. Provade att koppla det till telefonen en gång via en adapter från Kjell & Co, men ljudet var bedrövligt.

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

Det kan du göra med vilken mobil som helst, oavsett mobilOS och bara para ihop mobil med datorn.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|