Permalänk
Medlem

VPRGPT.com ?

Hej joo det är så att help plötsligt så får jag bara en popup ifrån http://www.vprgpt.com/sc?p=OTExMjQ5NzY0Mjbo9LWriNR2lVAY7dyNjL... denna länken när som helst jag trycker på något. Och på sidan står det bara ingen data har hämtats. Någon som har en aning om vad detta är och hur man får bort de ?

Permalänk
Medlem

Testat att låta ett antivirus program etc. söka igenom datorn?

Permalänk

Exakt samma sak händer för mig. Det började för 3-4 dagar sen. Först ignorerade jag det men när det började hända oftare och oftare så bestämde jag mig för arr googla det. Den här tråden var det enda relevanta jag hittade men jag sökte samtidigt igenom datorn med AVG och malewarebytes. Hittade en del skräp som jag tog bort men problemet kvarstod.

När det var som värst kom jag ett par gånger in på en annan sida "surveyprize.net" där en röst började prata.

Efter att jag sökt igenom datorn lugnade det ner sig men det händer fortfarande lite då och då. Efter att ha googlat runt en hel del så har jag lärt mig att sidan verkar tillhöra ett företag i usa "Fututre Ads LLC".

Har du någon uppdatering TS?

Permalänk
Medlem

Börja söka igenom datorn med malwarebytes. Kolla i routern så det inte står någon lustig dns där.