Permalänk
Medlem

Spraya "skal" på tangentbord.

Tjena! Skall köpa ett CM QuickFire Rapid-I imorgon och har med det även beställt vita keycaps (tangenter). Så för att matcha detta så vill jag då ha ett vitt skal/case till mina vita tangenter. Jag har provat, på ett annat tangentbord att spraya med vanlig färg spray från biltema och det funkade, dock fick jag inte riktigt den ytan jag ville ha, den vart lite grov och ja grusig. Skulle uppskatta svar på spray som ger som en "smooth"/len yta. Tack på förhand.

P.S Lite förtydligande, Tangentbordet är av plast material.

Mvh,

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blir nog svårt. Hydro dipping tror jag skulle kunna fungera dock:

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Huh? Det var några år sedan jag använde Biltemas färger, men de brukade funka bra för mig.
Sprejmålning behöver bra ventilation, rumstemperatur och låg luftfuktighet för att resultatet ska bli bra, och det kan vara svårt att ordna alla tre så här års. Primer, slipning med sandpapper och tunna lager är annars saker att tänka på.

Ett alternativ är att använda självhäftande vinyl-ark, men underlaget måste vara helt fri från partiklar och det kan vara lite svårt att få snyggt resultat i hörnen. Det brukar finnas på rulle i bättre färgaffärer. Jag har hittat både blank och matt vit, förutom kolfiber-mönster, träimitation, marmor och allt möjligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.