Permalänk
Medlem

Svensk IP-adress

Hej,
jag befinner mig utomlands men behöver få tillgång till svenska ip-adresser. Helst en IP-adress som skiftar hela tiden så att man inte råkar bli banad från vissa sidor. Vet att Anonines IP-adress inte fungerar till exempel. Finns det några andra tjänster som ger en tillgång till svenska ipadresser???

Tackar på förhand...

Permalänk
Medlem

Sätta upp en proxy hemma hos mor?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd

Har du Firefox kan du ju ha "Hola Unblocker" som kan ge dig ip-adresser från hela världen.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Inaktiv

Växlar hela tiden kommer du nog inte få till, men Mullvad fungerar bra. Om du syftar på att du ibland är bannad från forum och liknande så brukar det räcka att koppla ner och upp igen.

Permalänk

Låter som att du behöver använda en VPN. Finns flera Svenska som är bra. OVPN samt Mullvad t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Har du Firefox kan du ju ha "Hola Unblocker" som kan ge dig ip-adresser från hela världen.

Låter intressant. jag ska titta närmare på den. Ser dock ut om den är bortplockad från FireFox. Finns i Chrome nu.

Skrivet av Krasharen:

Låter som att du behöver använda en VPN. Finns flera Svenska som är bra. OVPN samt Mullvad t.ex.

Finns det någon VPN som alternerar mellan olika IP-adresser? Anonine har ju en ip-adress...

Skrivet av El_Raspberry:

Växlar hela tiden kommer du nog inte få till, men Mullvad fungerar bra. Om du syftar på att du ibland är bannad från forum och liknande så brukar det räcka att koppla ner och upp igen.

Man pratar om digital footprint ibland. Där är det mer än bara IP-adressen som forumet känner av. Är det någon som vet hur man kommer runt detta? Om det inte räcker med att byta IP-adress utan systemet känner av datorn. Finns det några program som rör till detta för systemet så att man lurar det?

Skrivet av zeleni:

Sätta upp en proxy hemma hos mor?

HAHA, den IP-adressen är redan blockerad...

Permalänk
Medlem

Låter som du vill göra något olagligt, eller spamma forum med skit..

Permalänk
Medlem

Nej då, det är inget olagligt... inte spamming heller. Dock tycker inte det specifika forumet om mig eftersom jag är ute efter deras kunder. Jag bidrar både till diskussion och nytta för dem.

Permalänk
Medlem

Testa http://frootvpn.com/, du får en svensk ip och funkar utmärkt! Gratis är det också.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nontouch:

Nej då, det är inget olagligt... inte spamming heller. Dock tycker inte det specifika forumet om mig eftersom jag är ute efter deras kunder. Jag bidrar både till diskussion och nytta för dem.

Det låter ju inte det eftersom att du har blivit bannad (upprepade) gånger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nontouch:

Nej då, det är inget olagligt... inte spamming heller. Dock tycker inte det specifika forumet om mig eftersom jag är ute efter deras kunder. Jag bidrar både till diskussion och nytta för dem.

Då är det inte VPN du ska ha, utan en kurs i hur man uppför sig på nätet, och slutligen så sluta hålla på med de regelbrotten på forumet som gör att du blir bannad.

Anledning till att forum, eller spelservrar osv bannar folk är att de inte kan uppföra sig på forumet/spelservern, eller bryter mot forumets/spelserverns regler.

Följer du den aktuella plattformens regler, så blir du inte bannad.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det är olagligt att försöka ta sig in i datorsystem man inte har/får tillgång till. Men det är ju möjligt att jag har fel..........

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Då är det inte VPN du ska ha, utan en kurs i hur man uppför sig på nätet, och slutligen så sluta hålla på med de regelbrotten på forumet som gör att du blir bannad.

Anledning till att forum, eller spelservrar osv bannar folk är att de inte kan uppföra sig på forumet/spelservern, eller bryter mot forumets/spelserverns regler.

Följer du den aktuella plattformens regler, så blir du inte bannad.

Nätet är en marknadsförings kanal och man kan marknadsföra sig på ett snyggt sätt i forum med. Sedan finns det vissa forum som har löjliga regler. Jag har aldrig gillat regler som jag tycker är löjliga. Självklart ska man inte göra uppenbar spam, men att använda sig av forum för att få fram sitt budskap tycker jag är helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nontouch:

Nätet är en marknadsförings kanal och man kan marknadsföra sig på ett snyggt sätt i forum med. Sedan finns det vissa forum som har löjliga regler. Jag har aldrig gillat regler som jag tycker är löjliga. Självklart ska man inte göra uppenbar spam, men att använda sig av forum för att få fram sitt budskap tycker jag är helt okej.

Om forumet har regler så får du snällt följa dem oavsett hur löjliga du tycker de är. Bevisligen tycker inte Forum modarna att ditt budskap är okej du borde kanske ta upp det med dem eller hitta ett annat forum?

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Avstängd

Hola till Firefox fungerar fint hos mig så tror inte den ska vara borta!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Skrivet av Laxieboy:

Hola till Firefox fungerar fint hos mig så tror inte den ska vara borta!

Samma för mig, Dock använder jag hola av en helt annan orsak är vad TS vill använda det till.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller