Permalänk
Medlem

Trådlöst internet otroligt segt.

Hej,

igår så bestämde sig en av mina datorer för att börja krångla som vanligt, fungerade dock väldigt bra innan gårdagen.
Jag märkte under dagen att internet verkade "krasha" periodvis, alltså att det först saktade av en gång i timmen, sen varje halvtimme, kvart osv tills dess att det var konstant skitsegt. Jag trodde först att det var uppkopplingen/modemet så jag gick och försökte starta om det flera gånger, men det hjälpte inte. Tog då fram en annan dator och konstaterade att det fungerade utmärkt på den samt min systers dator... Det är alltså något fel på nätverksuppkopplingen endast för min ena dator.

Jag har en 8/1 uppkoppling, och det är vad jag får ut på de andra datorerna, men på den felaktiga så får jag inte längre ut mer än 0,07mbit/s ned samt 0,02mbit/s upp enligt bredbandskollen, alltså en hundradel av den ursprungliga hatigheten. Om jag försöker pinga google via CMD så får jag hälften request time out och ett genomsnitt på över 2000ms på resterande.

Datorn är utrustad med ett trådlöst nätverkskort (TP-LINK WN951N-V1) och jag har testat att installera om drivrutiner för detta utan positivt resultat.
Jag bytte PCI slot som kortet satt i och testade alternativ DNS, ingendera fungerade. Har ej testat kabel då vi inte har någon.

Men jag vänder mig nu till er för hjälp, är ganska kass på nätverk men skulle vilja få igång det för den datorn är den enda som klarar av spel
Så vad har ni för lösningsförslag?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Kan börja med att säga att jag direkt misstänker att något är glapp/sönder utifrån din beskrivning.
Kolla så du har skruvat dit antennerna.

Sedan är det "det vanliga", byt kanal på routern (sätt exempelvis kanal 1), flytta dator/router fysiskt så det inte är någon dum död fläck som har uppkommit på grund av placering, tjudra (tether) telefonen och anslut datorn mot den för att se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Rekordmedlem

Skanna med Inssider och posta skärmdump av resultatet.
http://www.majorgeeks.com/files/details/inssider.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Okej tack för era förslag, det löste sig när jag lyckades återställa modemet, man var visst tvungen att hålla inne resetknappen, jag hade bara tryckt in den snabbt innan.

Nu flyter det på bra igen